اختصاصی/ترافیک کابوسی برای شهروندان رشت
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۰:۲۷ چاپ
اختصاصی/ به گزارش گیل خبر، حال و روز این روزهای ترافیک رشت چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد. تعداد خودروها،خیابانهای قدیمی، عملیات عمرانی، عدم مکفی بودن تعداد اتوبوس های شهری، نداشتن پارکینگهای طبقاتی و حجم بالای تردد موجب شده تا تردد در خیابانهای این شهر به خصوص در ساعات پیک بار ترافیکی به کابوسی برای رانندگان و شهروندان مبدل گردد. به راستی چه کسی مسول ساماندهی به این امور و برطرف کردن موانع و توسعه حمل و نقل درون شهری است؟ در طول یک سال گذشته کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای چهارم با مطالعه و تصمیم گیری در مورد موانع پیش روی رفع این معضل سعی کرد تا طرح ها و لوایح اثر بخشی در این خصوص ارایه کند، روندی که اعضای جدید این کمیسیون نیز دنبال میکنند. اما سوال در این جاست که حتی با فرض تایید و تامین اعتبار این طرح ها چه کسی مجری و ناظر بر روند اجرای آنهاست و عملکرد مستقیم کدامیک از معاونت های شهرداری رشت میتواند در این خصوص راهگشا و یا بن بست ساز باشد؟! ظاهرا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کلانشهر رشت مسول مستقیم اجرای سیاستهای سازمان شهرداری و کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شوراست. معاونتی که گرچه ارزیابی عملکرد آن در گیر و دار مناقشات و اختلاف عقیده های یکسال گذشته شهرداری رشت مغفول مانده اما به اعتقاد کارشناسان ضعف در عملکرد آن به وضوح مشخص است. با نگاهی گذرا به عملکرد این معاونت شهرداری می بینیم که در تمامی پروژه های تخصصی محوله در طول مدت خدمت این معاونت خروجی قابل توجهی نمیتوان متصور شد. البته مسولین این اداره در جواب شهروندان در تلاشند تا مواردی را که اجرای مستقیم آن با معاونت عمرانی شهرداری بوده در کارنامه خویش ثبت کنند و پل های روگذر و زیر گذر احداث شده یا مواردی از این حیث را به حساب خود گذارند، اما سوال در این جاست که این معاونت شهرداری در طول 2 سال گذشته خود چه خروجی داشته است؟ طرح پارکینگ های طبقاتی که قرار بود با مشارکت شهروندان اجرا شود و باری از دوش خسته خیابانهای شهر بردارد به کجا رسید؟ طرح جامع ترافیک شهر رشت در چه مر حله ایست؟ چرا با وجود خرید دوربین ها و دستکاههای جدید هنوز کاری در زمینه نصب و راه اندازی آنها انجام نشده؟ چگونه است که با وجود آماده شدن طرح خط ویژه اتوبوس شهری، کوچکترین حرکتی در راستای عملیاتی شدن آن صورت نپذیرفته؟ چرا با گذشت زمان زیاد از موافقت در اصلاح هندسی تقاطع هایی چون چهارراه توتونکاران، هنوز زمین لازم جهت لاین راستگرد این تقاطع آماده نشده است؟و.... آنچه که از عملکرد این معاونت به گوش میرسد ضعف در تصمیم گیری و تعویق پروژه های ترافیکی شهر با روش های نخ نمایی چون نامه نگاریهای بی دلیل و ایجاد بروکراسی پیچیده اداری است، به نحوی که در پایان اگر وقت کشی و بیشتر شدن مشکلات ترافیکی را مدنظر قرار ندهیم، پاراف ها،ارجاع ها،رفع مسولیت ها و حجم کاغذها شخص آقای معاون را نیز سردرگم می کند! در این بین شورای چهارم شهر رشت و سرپرست شهرداری رشت باید پاسخگو باشند که چگونه با وجود چنین ضعف هایی در نوع عملکرد یک مدیر باز هم شرایط به همان گونه است و هیچ گونه باز خواستی از این معاونت نمی شود؟ چگونه است که سرپرست شهرداری رشت که در گیرو دار انتخاب شهردار و شرایط ویژه شهرداری و با وجود مخالفت برخی از اعضای شورا اقدام به عزل و نصب معاون عمرانی آن هم از خارج از بدنه شهرداری نموده است، در مورد معاون ترافیکی خود سکوت اختیار کرده و چنین مسایلی را نمی بیند؟ شاید تنها چیزی که برای آقای سرپرست و اعضای محترم شورا مهم است تصمیم گیری در خصوص مسایل عمرانی است و از پیگیری مشکلات عدیده معاونت حمل و نقل و ترافیک و اثرات آن بر شهر رشت معذورند؟! به هر حال تحریریه گیل خبر بر خود وظیفه می دانست تا با توجه به عملکرد این حوزه و اطلاعات واصله ، سوالات شهروندان را با شهردار موقت و نمایندگان مردم در میان گذارد تا شاید در این خصوص علاجی صورت گیرد. این تحریریه آمادگی دارد تا جوابیه شهرداری به سوالات مطرح شده را منتشر نماید.
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code