وضعیت نمایندگان گیلان در لیگ یک؛
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۱۸:۱۵ چاپ
گیل خبر/ سپیدرود در هجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر در مکان پانزدهم جدول ایستاد و ویترین فوتبال گیلان سقوطی تلخ را تجربه کرد، در سوی مقابل تیم ریشه دار ملوان از صعود به رقابت های لیگ برتر بازماند و در فصل 98-99 برای چهارمین فصل متوالی در لیگ دسته اول توپ می زند.

داماش گیلان سومین نماینده گیلان در رقابت های لیگ دسته اول فصل 98-99 است، این تیم در رقابت های لیگ دسته دوم در مکان دوم جدول گروه الف ایستاد و به پلی آف صعود کرد، داماشی در پایان دو دیدار رفت وبرگشت مقابل نیروی زمینی متحمل شکست شده و از صعود به لیگ یک بازماندند، این تیم با خرید امتیاز کارون اروند موفق شد جواز حضور در رقابت های لیگ دسته اول را به دست آورد.

استارت زودهنگام سپیدرود برای حضور در رقابت های لیگ 1

تیم فوتبال سپیدرود رشت نخستین تیم گیلانی بود که برای حضور در رقابت های لیگ دسته اول استارت زد، حضور علی نظرمحمدی به عنوان سرمربی در این تیم بارقه هایی از امید در دل هواداران سرخ پوش شهر باران پدید آورد، نظرمحمدی با تبحر خاصی به جذب بازیکنان موردنیاز تیم تحت هدایتش اقدام کرد، بازیکنانی که برخی از آن ها به دلیل عدم ایفای تعهدات باشگاه از حضور در این تیم در میانه راه سرباز زدند.

سپیدرود در لیگ یک بازیکنان پرشماری نظیر مهیار نوری، امید سامکن، میلاد تولایی، محمد روشندل، ایمان شوریابی، محمداسماعیل نظری، محمود خمیسی، بهنام لایقی فر، حسام یعقوبی، سعید قدمی، سید ساسان شیرمردی، مجتبی محبوب مجاز، معین راشدی، رضا عاشوری، حسین امینی، آرین فتوحی، آرین نصیری نژاد، مهدی محمدپور، جواد آقایی پور، امیرحسین اسکندری، ماهان سروی، سپهر کوششی، پوریا شاهمحمد، علی بیجاری، میلاد احمدی و هومن ربیع زاده را جذب کرده و قرارداد نزهتی و فردوسی را تمدید کرد.

سرخ های شهر باران لیگ یک را با میزبانی آغاز می کنند، این تیم از ساعت 18:30 روز شنبه 26 مردادماه در ورزشگاه سردار جنگل رشت از مس رفسنجان میزبانی می کند، محمدرضا اکبریان با کمک های یعقوب حجتی، علی رعیت و عنایت قوچ کانلو قضاوت دیدار سپیدرود را بر عهده دارند.

بازگشت داماش به لیگ 1

تیم فوتبال داماش گیلان در رقابت های لیگ دسته اول فصل 94-95 با کسب 37 امتیاز در مکان نوزدهم جدول 20 تیمی ایستاد و به لیگ دسته دوم سقوط کرد، داماشی ها سه فصل در این لیگ به میدان رفته و نتوانستند به لیگ یک بازگردند، لاجوردی پوشان شهر باران چاره را در خرید امتیاز تیم کارون اروند دیده و با خرید امتیاز این تیم جنوبی پس از سه فصل به لیگ دسته اول بازگشتند.

سکان هدایت تیم لاجوردی پوش شهر باران به سان فصل 97-98 به دستان سیامک فراهانی سپرده شد، این تیم بهترین عملکرد را در فصل نقل و انتقالات داشته و بازیکنان مطرحی نظیر علی حق دوست، بهمن کامل، سعید باقرپسند، محسن آذرباد، احسان ضیایی، ایمان صادقی، مهرداد آوخ، حمید گلزاری، حسین فاضلی، بهتاش میثاقیان و سید کاظم رحمانی را جذب کرد.

داماش گیلان اسکلت تیمی فصل گذشته خود را تغییر نداد و قرارداد محمد مختاری، آرمین منفرد دوست، کنعان طاهرنژاد، میثم میرپسندیده، آزاد جعفرزاده، ارشیا توکلی، عباس کندل، محمد رستمی، عرفان گودرز قلعه نوعی، محمدحسن جهاندیده، مهدی نظرمحمدپناه و سعید طالبی را تمدید کرد.

لاجوردی پوشان لیگ یک را با دربی شمال استارت می زند، این تیم از ساعت 17:30 روز شنبه 26 مردادماه در ورزشگاه هفت تیر بابل به قضاوت مهدی سیدعلی و کمک های وحید سیفی، مجید سربندی و وحید صالحی به مصاف رایکا بابل می رود.

استارت ملوان با مالک و سرمربی جدید

تیم فوتبال ملوان انزلی با کناره گیری رفیع نیا مالک وقت این تیم، لیگ دسته اول در فصل 97-98 را بدون مالک و با دستانی خالی به پایان رساند، این تیم در فصل جدید محسن میرابی را به عنوان مالک جدید به خود می بیند، مالکی که در نخستین گام علی لطیفی را به عنوان سرمربی ملوانان منصوب کرد.

قوهای سپید تا روزهای پایانی به دلیل بدهی به بازیکنان داخلی از ثبت قرارداد بازیکنان تازه به خدمت گرفته محروم بودند، پنجره نقل و انتقالات این تیم 48 ساعت مانده به آغاز رقابت های لیگ دسته اول بازشده و ملوانان موفق به ثبت قرارداد بازیکنان تازه به خدمت گرفته خود شدند.

تیم فوتبال ملوان خیلی دیر تمرینات خود را استارت زد و یارگیری های این تیم دیرتر از دو نماینده دیگر گیلان در لیگ دسته اول آغاز شد، امیراحمد کامدار، محمدرضا زینال خیری، مسعود حق جو، رضا درویشی، اکبر صغیری، آرمان شهدادنژاد، حامد محمودی، کاظم حیات منش، سهیل رحمانی، علی خسرونژاد و امیر میربزرگی از جمله بازیکنان تازه وارد ملوان هستند.

شاگردان علی لطیفی لیگ را به عنوان میهمان آغاز می کنند، این تیم از ساعت 18:30 روز شنبه 26 مردادماه در ورزشگاه تختی تهران به قضاوت احمد محمدی و کمک های حمید سبحانی، مهدی شفیعی و مسعود حقیقی به مصاف سرخ پوشان پاکدشت می رود.

 هفته نخست رقابت های لیگ دسته اول فصل 98-99 روز شنبه 26 مردادماه با برگزاری 9 دیدار آغاز می شود.

فارس