گیل خبر/ ابریشم پرس نوشت: پس از انتشار خبری از برخورد دادستان لاهیجان با تابلوی ورود ممنوع یک کوچه در منطقه کوبیجار و دستور پایین کشیدن آن ، به این منطقه رفتیم و درخصوص ماجرای باستی هیلز لاهیجان با اهالی منطقه به گفتگو نشستیم ماجرای این زمین خواری در لاهیجان به فردی غیربومی برمیگردد که توانسته طی سالهای اخیر با پول و تبانی قسمتی از زمینهای کوهبیجار را تصاحب و با بستن یک جاده فرعی که کوهبیجار را به سوستان متصل میکرد اجازه ورود اهالی به زمین های کشاورزیشان را ندهد و اقدام به تخریب جنگل ها و زمین های منابع طبیعی کند این فرد غیربومی در طول سالها با اعلام شکایت های بسیار و ایجاد ترس علیه اهالی به بهانه های مختلف ، مردم و همسایگان را از خود دور میکرد

بیش از ۲۳۰ شکایت و پرونده در دادگستری

یکی از اهالی کوهبیجار و مالک یکی از زمین های اطراف در گفتگویی  مدعی شد این آقا در طول این سالها ۲۳۰ شکایت و پرونده در دادگستری دارد که عموما با سند سازی هایی که انجام داده منجر به محکومیت اهالی محل شده است . وی همچنین گفت این فرد زمین خوار در طول این سالها همیشه مدعی بوده من یک فرد قدرتمند هستم و با توافقات پشت پرده با برخی ادارات و نهادها توانسته همواره در مقابل اهالی برنده دادگاه ها باشد .

بیش از ۳ هزار متر تغییر کاربری

یکی دیگر از اهالی منطقه کوهبیجار نیز گفت در طول زمان آدم های زیادی آمدند زمین خریدند و درکنار اهالی به خوبی زندگی میکنند اما یک فردی آمده یک راه ۵۰ ساله را که بین کوهبیجار و سوستان بوده را بسته و تصرف کرده . این راه در ابتدای انقلاب با دستور شهید کریمی و با پیگیری های آقای هدایت صفا و آیت الله قربانی امام جمعه وقت لاهیجان با هدف ایجاد دسترسی بین دو روستای سوستان و کوهبیجار ساخته شده بود که چند سالی است توسط این فرد مسدود شده اما طی چند روز گذشته با دستور دادستان راه مسدود شده بازگشایی شد و تابلوهای عبور ممنوع برداشته شد تا اهالی بعد از سالها به زمین های کشاورزی و باغات چای خود دسترسی داشته باشند ،  ولی بازهم جلوی عبور و مرور مردم را در چند نوبت گرفته است . وی  ادامه داد با تبانی های انجام شده این فرد توانسته زمین های منابع طبیعی را تصرف کند در حالی که اهالی محل یک متر نمیتوانند تغییرکاربری داشته باشند این شخص غیربومی به راحتی اقدام به قطع درختان میکند و حدود ۳ هزار تا ۵ هزار متر کاربری مسکونی گرفته است !!

حمل چوب با آمبولانس

براساس شواهد و آنچه اهالی در گفتگوهایشان مطرح کردند این فرد چوب جنگل های منابع طبیعی را قطع میکرده و بارها به وسیله یک دستگاه آمبولانس از زمین تا محل فروش برده است !  در حالی که قطع هر شاخه از درخت نیاز به مجوز سازمان منابع طبیعی دارد . یکی دیگر از اهالی نیز گفت شاهد بودم که در چند نوبت که وزش باد گرم را در منطقه داشتیم این فرد لاستیک آتش میزده و به میان جنگل رها میکرده تا ایجاد آتش سوزی کند . حتی در چند نوبت پیشنهاد رشوه  چند ده میلیونی به شورا و دهیار منطقه داده است !   براساس آنچه مشخص است در طی این سالها با انواع تهدید و تطمیع و ایجاد ترس و دلهره در بین مردم این فرد غیربومی اهل یکی  از استانهای مجاور توانسته قسمت های زیادی از زمین های مردم محله و حتی زمین های مربوط به منابع طبیعی و جنگل و کوه را به تصرف خود در بیاورد اما با پیگیری های ویژه دادستان لاهیجان و جمعی از فعالان بسیج دانشجویی مدتی است جلوی فعالیتهای غیرقانونی وی گرفته شده امید است با ورود مسئولین امنیتی و انتظامی و شخص فرماندار لاهیجان پرونده این زمین خواری هرچه زودتر بسته و نتایج آن در اختیار رسانه ها و افکار عمومی قرار بگیرد در روزهای آتی خبرهای کاملتری از این تصرف غیرقانونی زمین منتشر خواهد شد .  
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code