اقدام انسان دوستانه مرکز همودیالیز در رشت؛
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ ۱۴:۴۳ چاپ
ارائه خدمات رایگان به بیماران دیالیزی
گیل خبر/ جشن بزرگ مرکز همودیالیز کیانمهر برای بیماران این مرکز برگز شد. این مرکز به ریاست دکتر کیانوش کوچکی نژاد به صورت رایگان اقدام به ارائه خدمات به بیماران دیالیزی که زیر پوشش هر نوع بیمه باشند می نماید.

 مرکز همودیالیز کیانمهر با 85 مددجو در حال خدمت رسانی است 

دکتر کوچکی نژاد مرکز همودیالیز کیانمهر مختص به بیمارانی است که فاقد کلیه هستند و برای ادامه حیات نیاز به دیالیز دارند . مرکز همودیالیز کیانمهر 4 سال است که به عنوان اولین مرکز خصوصی در شهر رشت آغاز به کار نموده است .

دکتر کوچکی نژاد بیماری دیالیز را بیماری مزمن شمرد و افزود : مددجویانی که با این بیماری درگیر هستند ، پس از درمان دارویی و دیالیز می بایست توانبخشی و ایجاد امید و انگیزه ، شور و نشاط هم فراهم شود ، از این پس و بعد از درمانهای دیالیزی و دارویی ، شرایط محیطی و زندگی به گونه ای باشد که با امید و نشاط در این مسیر طی طریق نمایند .

وی به اهمیت شور و نشاط برای مددجویان اشاره کرد و گفت : در طی دوره درمان سعی نموده ایم از یک فضای خشک و رسمی خارج شویم و محیطی آرام و صمیمی ایجاد شود . بعضی از این مددجویان به صورت یک روز درمیان و به مدت 4 ساعت باید تحت درمان دیالیز قرار بگیرند و به غیر از ایجاد فضایی شاد در مرکز تصمیم گرفتیم به صورت سالیانه در یک همایش بیرون از مرکز و با حضور خانواده هایشان محیطی شاد را در کنار خانواده هایشان تجربه کنند .

دکتر کوچکی نژاد به حضور 85 مددجو در این مرکز اشاره کرد و خاط نشان کرد : آرزوی ما کاهش بیماران است و عدم نیاز به مراکز درمانی ، اما با توجه به افزایش و رشد این بیماری ، اجتناب ناپذیر است . به دلایل مختلف آمار بیماران دیالیزی رو به افزایش است ، این افزایش خصوصا در گیلان قابل تامل است . قبل راه اندازی این مرکز محدودیت در مراکز وجود داشت و عملا این امکان در مراکز دولتی و تعداد محدودی بیمارستانهای خصوصی میسر بود . اما با افتتاح این مرکز بار بیمارستانها کاهش یافت ، اما در صورت نیاز می بایست این مرکز توسعه یابد و یا مراکز جدید افتتاح شود .

گفتنی است این مرکز همچنین به بیمارانی که نیازمند باشند اقدام به ارائه خدمات ایاب و ذهاب رایگان جهت تسهیل امور می نماید. بیماران می توانند در سه نوبت به مدت چهار ساعت در هفته از خدمات این مرکز دیالیز استفاده کنند. گفتنیست مرکز همودیالیز کیانمهر در حال حاضر دارای ۸۰ بیمار بوده و تا سقف ۹۰ بیمار می تواند به ارائه خدمات بپردازد. این مرکز در خیابان رشتیان، خیابان ۵۳ قرار دارد. نکته جالب و خواندنی در خصوص این مرکز آنکه این مرکز همودیالیز جهت حفظ روحیه بیماران اقدام به برگزاری جشن تولد برای تمامی آنها می نماید.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code