گیل خبر/ سارا حقیقی با نگاهی ساده به کالبد شهر رشت متوجه می شویم که این شهر سهم چندانی از شاخص های تحقق شهر پایدار را که یکی از معیارهای ارزیابی رشد و توسعه یک شهر را نشان می دهد، دارا نیست و دلیل این را امر را می توان در خیلی از مسائل نظیر ناهماهنگی اعضای شورای شهر با یکدیگر، ضعف در برنامه ریزی منسجم و مدون و عدم اجرای کامل قوانین در زمینه مدیریت شهری…برشمرد. یکی از مسائل اصلی در مجموعه مدیریت شهری که نقص کارکرد این نهاد مردمی را نشان میدهد، موضوع ناوگان حمل و نقل شهری است با توجه به قیمت بالای کرایه تاکسی ها، عموم مردم مجبور به استفاده از اتوبوس های شرکت واحد هستند، اما کمبود تعداد این اتوبوس ها و عدم مهندسی مناسب در جانمایی آن ها علاوه بر اتلاف وقت مسافران باعث مخدوش شدن چهره شهر نیز شده است. متاسفانه در شهر رشت، میزان زمان انتظار مسافر ( با لحاظ ایستگاه های اتوبوس فاقد جایگاه نشستن)، حداقل ۴۵ دقیقه است. علاوه بر این می توان به وعده پیشگامی شهر رشت در ایجاد و اجرای شهری هوشمند در ساخت فیبر نوری، ثبت تخلف در حوزه گردشگری، کارت شهروندی و … نیز اشاره کرد.متاسفانه از شعارها و وعده های تبلیغاتی جزو ایجاد چند سازه و اِلمانی که موجب زشتی چهره شهر در میادین پرترددی همچون توشیبا و… شده اند دستاورد شاخصی تاکنون نصیب شهر رشت نشده است. در واقع باید گفت شهر هوشمندی که اعضای شورا و مجموعه مدیریت شهری وعده آن را به شهروندان داده اند، رویایی بیش نیست. متاسفانه شعارهای تبلیغاتی برای توسعه برنامه های مدیریت شهری و افزایش سطح خدمات رفاهی به شهروندان توسط برخی از کاندیداهای تصدی گری کرسی این پارلمان محلی فقط منوط به دوران فعالیت های انتخاباتی آنان بوده و از روح عدالت محوری و توزیع متوازن خدمات در مناطق حاشیه ای شهر رشت که در بحبوحه انتخابات در اکثر شعار ها موج می زد، خبری نیست و انتظاری هم نمی رود که با این روند به زودی شاهد رفع مشکلات در این زمینه باشیم.