گیل خبر/ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در جلسه بررسی طرح هزار روستا، هزار زمین ورزشی (ورزشگاه) با تاکید بر لزوم اجرای هرچه سریعتر این طرح اظهار داشت: دفتر امور روستایی و شوراها استانداری با همکاری دهیاران مکان مناسبی را برای احداث زمین ورزشی مشخص کند.

وی با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان مسوول تسطیح زمین ها نیست،  خاطر نشان کرد: دهیاران با مکان یابی دقیق عرصه مورد نظر را مشخص و جهت تسطیح آنها برای اماکن ورزشی اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: زمینی که با کاربری ورزشی در اختیار دهیاری ها قرار دارد یا برخی اراضی ادارات منابع طبیعی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با انجام صورتجلسه ای برای بهره برداری، با قید زمان در اختیار ورزش و جوانان جهت انجام فعالیت های ورزشی روستاییان قرار گیرد و در اجرای این رویکرد فرایند ساده قانونی و به دور از تشریفات اجرا شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح مذکور می توان از ظرفیت افراد حقیقی و خیرین که تمایل به واگذاری زمین دارند نیز بهره گرفت.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم رقابتی کردن توزیع امکانات ورزشی در روستاها گفت: در صورت تسریع فرایند اجرای طرح هزار روستا،هزار زمین ورزشی(ورزشگاه) از سوی دهیاران امکانات بهتری به صورت امانی در اختیار آنان قرار می گیرد و در مرحله بعد پس از بهره گیری مناسب از این امکانات در روستاها، بخش دیگری از تجهیزات تامین و خدمات بیشتری به این زمین های ورزشی اعطا می شود.

وی افزود:مدیران دستگاه های اجرایی متولی نسبت به تعیین تکلیف اراضی معرفی شده بر اساس موازین قانونی اقدام کنند تا روند اجرای این طرح تسریع شود.