گیل خبر/ دکتر مصطفی سالاری ظهر امروز در دیدار مشاوران امور استان های سازمان صدا و سیما، ارتباط دوسویه میان دستگاه های اجرایی و صدا و سیما را منجر به پاسخگویی به موقع نسبت به مشکلات مطرح شده از سوی مردم و رفع نواقص دانست و افزود: بیان مشکلات مردم رسالت اصلی صدا و سیما است و در مقابل پاسخگویی و پیگیری دستگاه ها در موعد مشخص باعث تقویت سرمایه اجتماعی و افزایش سطح اعتماد مردم می شود.

 وی با بیان اینکه گسترش خدمات رسانی در بخش های مختلف زیرساختی و عمرانی نسبت به گذشته قابل قیاس نیست، اظهار داشت: در بخشی از ارائه خدمات نارضایتی هایی مطرح می شود که نیازمند تقویت بوده و بخش دیگری از بیان دغدغه ها بعضا به واسطه نواقصی در اطلاع رسانی و انعکاس صحیح اقدامات است.

 نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه صدا و سیما و دستگاه ها هرکدام به تنهایی نمی توانند تمامی مشکلات را بشنوند و منعکس کنند و ارتباط دوسویه آنان مکمل یکدیگر است، گفت: یکی از ابزارها و کارکردهای امروز رسانه جمعی به ویژه صدا و سیما امر به معروف و نهی از منکر از جانب مردم نسبت به دولت و حاکمیت است که می تواند در اقدامات حسنه فرهنگ سازی کند.

 وی دستگاه های اجرایی را آماده هرگونه همکاری در مسیر تعامل با صدا و سیما دانست و افزود: خوشبختانه فضای مطلوبی میان دستگاه های اجرایی و صدا و سیما وجود دارد.

وی افزود: در بازدیدهای سرزده ای که از ادارات انجام می دهیم، نماینده ای از صداوسیما جهت انعکاس پیام ها و مشکلات مردم ما را همراهی می کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در هر اقدامی که مردم مشارکت داشته باشند، بهره وری بیشتری را شاهد هستیم، اظهار داشت: اگر مردم در امور جامعه دخیل باشند ضمن افزایش کیفیت باعث مطالبه گری آنان و همراهی در اجرایی شدن طرح ها و پروژه ها می شود.

 وی با بیان اینکه ابعاد اجتماعی و اثرات اجرای شیوه نامه ها مربوط به افراد مختلف جامعه می شود گفت: اگر جزئیات شیوه نامه ها به خوبی برای مردم تبیین نشود ممکن است مردم همراهی لازم را نداشته باشند که در این میان نقش رسانه ها علی الخصوص صدا و سیما باید بسیار پررنگ باشد.

 وی با بیان اینکه همراهی افکار عمومی منجر به پیشرفت امور می شود گفت: نقش رسانه ها به ویژه صدا و سیما در اطلاع رسانی و تقویت افکارعمومی در موضوع عملیاتی شدن شیوه نامه  ساماندهی و لایروبی رودخانه ها و کنترل سیلاب و شیوه نامه آب بندان ها بسیار ستودنی بود.

 دکتر سالاری با اشاره به اینکه پس از انتشار عمومی شیوه نامه ها و بخشنامه ها بازخورد مردمی آن با دقت بررسی و در صورت نیاز اعمال و اصلاح می شود گفت: اگر معتقد به جلب رضایت مردم هستیم باید با صداقت و شفافیت با آنان تعامل کنیم و نظارت آنان را با علاقه بپذیریم و باور داشته باشیم.

 وی از ابلاغ نهایی بخشنامه نظارت مردم بر دولت با مشارکت سمن ها طی روزهای آتی خبر داد و گفت: صدا و سیما در تقویت نظارت مردم بر دولت در معنای عام، انعکاس مطالب و تسهیل آن می تواند نقش بسزایی ایفا کند.

 استاندار گیلان با اشاره به انتصاب محمدباقر باقرزاده به عنوان مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: بحمدالله نهادهای مختلف استان با دیدگاه ها و سلایق مختلف نسبت به این انتصاب نظر مطلوبی دارند که می تواند پشتیبان خوبی برای مدیریت جدید این مجموعه در گیلان باشد.