گیل خبر/به نقل از فارس، آیت الله فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با بیان اینکه فلسطین پاره تن مسلمانان است، افزود: روز قدس روز هشدار به تمام سلطه های جهانی است، روزی مقومه تشکیل حکومت جهانی مستضعفان و احیای ارزش های اسلامی است.

وی با بیان اینکه روز قدس همه قدرت های استکبار جهانی را نشانه گرفته است، گفت: این روز، افتخار خاورمیانه و اتحاد تمامی ملت های مسلمان جهان است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه معاله قرن برای این مطرح شد تا مقاومت فلسطین را از اذهان جوانان محو کنند، گفت: آل جهود آمد تا پس از این همه سال نام خلیج فارس را تغییر دهد و برادران مسلمان را با ملت ایران دشمن کند.

فلاحتی با اشاره به مواضع ترامپ نسبت به ملت ایران تصریح کرد: ترامپ ماردوش با شانتاژهای رسانه ای، ملت ایران را تهدید به جنگ کرد اما در سفر به ژاپن گردشی ۱۸۰ درجه ای کرد و گفت اگر ایران با من توافق کند تا به دنبال بمب هسته ای نرود این کشور را بزرگ و پیشرفته می کنم. وی با اشاره به حماقت رئیس جمهور آمریکا به دلیل عدم آگاهی از پیشرفت ایران گفت: ما امروز در مباحث علمی در رتبه شانزدهم دنیا قرار داریم و باید به ترامپ بگوییم خاک بر سرت که نمی دانی. امام جمعه رشت با اشاره به سرعت پیشرفت علمی بالای ایران بیان کرد: ما در شرایطی قرار داریم که می توانیم از تمام کشورهایی که ادعای سرعت پیشرفت علمی دارند نیز پیشی بگیریم و پشتوانه علمی و پیشرفت های ما در سایه ارتباط با آمریکا نیست. فلاحتی با بیان اینکه عده ای از تحلیل گران زبون مشکلات اقتصادی را به دلیل عدم رابطه با آمریکا می دانند، افزود: توجه و مدیریت درست می تواند بخش عظیمی از مشکلات جامعه را حل کند و تحزیم ها نازل ترین دلیل ایجاد مشکلات اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به برخی موانع توبه در انسان ها اظهار کرد: کفر مانع پذیرش توبه است چنان که در آیه ۹۰ سوره آل عمران خداوند توبه کسانی که به کفر خود ادامه دهنو را نمی پذیرد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به آیه ۴۸ سوره نسا شرک را یکی دیگر از موانع مذیرش توبه دانست و گفت: خداوند در این آیه می فرماید که هرگز شرک بخشیده نخواهد شد اما بجز آن می توان از هر گناهی توبه کرد. وی با بیان اینکه توبه اضطراری که در زمان نزول بلا و یا مرگ بر لب جاری شود نیز پذیرفته نمی شود افزود: از آنجا که فرد مهلت توبه داشت اما تا زمان مرگ این عمل را به دلیل ترس به تاخیر انداخت نیز پذیرفته نخواهد شد.
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code