مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان؛
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ ۱۳:۵۱ چاپ
گیل خبر/ محبعلی رنجور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم استان شایسته بهترین خدمات رفاهی هستند اظهار کرد: مردم استان گیلان در همه صحنه های انقلاب و دوران دفاع مقدس حضوری فعال و مستمر داشته و باید بهترین خدمات رفاهی برای آنان در نظر گرفته شود و این امر در حال انجام شدن است.

وی با اشاره میزان جمعیت روستایی استان گیلان گفت: استان گیلان دارای ۳۵۰ روستا با ۴۶ هزار و ۳۲۰ خانوار است که از این مقدار بیش از ۲۰ هزار خانوار از آب آشامیدنی تصفیه شده محرومند که باید برای رفع این مشکل راه حلی اندیشیده شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اذعان به اینکه دولت برنامه ویژه ای برای رفع مشکل آب آشامیدنی در استان گیلان دارد بیان کرد: در برنامه ششم توسعه مقرر شد تا در دو سال آینده تمام روستاهای استان گیلان از آب آشامیدنی سالم بهره مند شوند.

رنجور با تاکید بر سخت بودن ایجاد شبکه توزیع آب آشامیدنی در استان گیلان تصریح کرد: استان گیلان به دلیل وسعت خود دارای پراکندگی های بسیار زیادی است به همین برای ایجاد شبکه توزیع آب آشامیدنی هزینه استهلاک و خدمات افزایش پیدا می کند.

وی با اعلام میزان مخزن موجود در استان گیلان گفت: با تلاش مسؤولان مربوطه تاکنون از صندوق ملی توسعه اعتبار خوبی برای شرکت آب و فاضلاب روستایی در نظر گرفته شده و با این اعتبار در استان گیلان ۶۵ مخزن با ظرفیت شش هزار متر مکعب وجود دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با اذعان به اینکه اعتبار اجرای طرح های آب و فاضلاب روستایی دو برابر شده است خاطرنشان کرد: در سال های ماضی ۶۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و ردیف مجتمع ها در چارچوب خزانه به استان گیلان اختصاص یافته است که در مقایسه با پارسال در سطح ملی، شاهد  افزایش دو برابری بوده ایم.

فارس