گیل خبر/ به دنبال مطلب «مدیرکل صمت گیلان و رتبه اول «ستاد تنظیم بازار»؛افتخار به «نارضایتی عمومی»!» روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت گیلان طی جوابیه ای به آن واکنش نشان داد. متن این واکنش بدین شرح است: مدیرمسئول پایگاه خبری گیل خبر با توجه به درج خبری تحت عنوان «افتخار به نارضایتی عمومی» و انتقاد از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در مورخ 18/2/98 - حسب ماده ۲۳ قانون مطبوعات جوابیه واحد روابط عمومی این سازمان به حضور ارسال می گردد که مقتضی است جهت تنویر افکار عمومی در آن پورتال خبری به نحوه شایسته درج و منتشر گردد. اولا: کارگروه تنظیم بازار استان گیلان در سال گذشته به ریاست استاندار پرتلاش و سایر مدیران دستگاه های عضو کارگروه به صورت منظم برای خنثی نمودن توطئه های خصمانه دشمنان نظام در شرایط تحریم های ظالمانه با هدف تامین ارزاق عمومی و کالاهای اساسی و همچنین توزیع آن در سراسر استان به بهترین شیوه ممکن و قانونی برگزار گردید و گزارش اقدامات به شکل مرتب برای استاندار و معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت ارسال شده است که بر همین اساس مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت در گردهمایی روسای سازمان های صمت کشور در مورخه 11/2/98 طی گزارشی اعلام کرد که «گیلان رتبه نخست تنظیم بازار کشور را کسب نموده است». ثانیا: گرانی سیب زمینی، پیاز، شکر، مرغ و گوشت و اقلام دیگر که متاثر از شاخص های اقتصاد ملی و فراملی است و بر هیچ شهروند مطلعی پوشیده نیست که این موضوع مختص فقط گیلان نبوده و نیست ولی علیرغم آن ستاد تنظیم بازار برای کاهش فشارهای اقتصادی اقدام به توزیع برخی اقلام حمایتی دولتی به تناسب وضعیت جمعیتی استان نموده و با برگزاری کمیته های تخصصی برای تامین اقلام و اختصاص سهمیه مناسب به استان تمام همت و تلاش خود را به کار بسته است. ثالثا: تنظیم بازار از شاخصه های ویژه ای تبعیت می کند و فقط مولفه گرانی یا تورم نیست که در فرآیند اقتصادی بازار نقش آفرینی نماید.سیاست های داخلی و خارجی و معیارهای متفاوتی از جمله واردات به هنگام برخی اقلام میزان ذخیره کالا های اساسی در کشور،تعرفه های گمرکی، نوسانات ارزی، شرایط جوی مناسب برای اقلام کشاورزی، سهولت تامین مواد اولیه و نظارت بر کالاهای استراتژیک در سطح کلان کشور جذب و سهمیه استانی در وضعیت اقتصادی تعادل بازار تاثیرگذار هستند و این موضوع زیبنده یک سایت خبری فعال و پرمخاطب نیست که بدون تحلیل دقیق و تخصصی پارامترهای اقتصادی مسئله و نگاه واقع گرایانه، نسبت به درج مطلبی غیر کارشناسانه وعوامانه که ناشی عقب ماندگی اطلاعاتی از امور تخصصی در آن رسانه می باشد، اقدام نماید. در پایان قابل ذکر است؛ القای نارضایتی و ناخشنودی از وضعیت جامعه و ایجاد فضای روانی بر علیه عملکرد مسئولان، دور از اخلاق حرفه ای و نشانگر میزان آگاهی و ظرفیت تحلیل ذهنی از بحث تنظیم بازار و همچنین حدود اختیارات یک مدیر استانی می باشد که امید است با مطالعه و جستجوی بیشتر، از اظهار نظرات غیرواقع و غوغاسالارانه به شگرد برخی رسانه های زرد در جهت جذب مخاطب، خودداری و پرهیز گردد.
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code