گیل خبر/ رقابت های کاراته دانشجویان جهان در وزن منفی 75 کیلوگرم با حضور پنج کاراته کا برگزار شد و مهدی رحیمی نژاد بااقتدار به مقام قهرمانی دست یافت.

رحیمی نژاد در نخستین گام به مصاف مینگ چان شادو از هنگ کنگ رفته و با نتیجه شش بر دو مقابل رقیب شرق آسیایی خود به برتری دست یافت، وی در دیدار نیمه پایانی، در مقابل جاستین گونزاگا از فیلیپین صف آرایی کرده و با برتری قاطع هشت بر صفر به دیدار فینال این رقابت ها راه یافت.

در سوی مقابل جدول، هیکارو هیروسه از ژاپن در دور نخست با قرعه استراحت روبه رو شد، وی در دور دوم با برتری مقابل باتبایار اوتگونبایار از مغولستان به دیدار فینال راه یافت.

کاراته کای گیلانی در دیدار فینال درحالی که از مصدومیت رنج می برد با نتیجه قاطع هفت بر یک مقابل هیکارو هیروسه از ژاپن به پیروزی دست یافته و نشان طلا را از آن خود کرد.

مدال طلای رحیمی نژاد در وزن منفی 75 کیلوگرم مردان در حالی رقم خورده است که پیش از در رقابت های وزن منفی 55 کیلوگرم بانوان، آویشن باقری دیگر کاراته کای گیلانی تیم ملی دانشجویان کشورمان موفق به کسب مدال نقره شد، باقری در نخستین گام به مصاف یینگ تان از سنگاپور رفت و با پیروزی چهار بر صفر به دیدار فینال راه یافت، کاراته کای گیلانی در دیدار فینال مقابل سوکی وونگ از ماکائو تن به شکست دو بر صفر داده و به نشان نقره بسنده کرد.

فارس