نشست هم اندیشی جوانان گیلان با نماینده ولی فقیه در استان:
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ ۰۰:۱۹ چاپ

گیل خبر/ آیت الله رسول فلاحتی عصر امروز در دیدار با نخبگان و برگزیدگان جوان استان گیلان در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت علی اکبر و روز جوان اظهار کرد: حضور در جمع جوانان افتخاری است و حُسن زیبا زیستن در کنار یکدیگر هم معلول اختلاف در اندیشه ها اما داشتن وحدت در مسیر و آرمان واحد است.

وی با تأکید به نقش حوزه و دانشگاه دررسیدن به کمال افزود: عاملان استعمار با توجه به نقشی که از عالمان علم و دین در مردم دیده بودند تمام تلاش خود را برای ایجاد تفرقه در میان آنان به کار گرفتند اما خوشبختانه با تحقق انقلاب اسلامی ایران تلاش هایشان ناکام ماند ولی همچنان دشمنان دراین باره تلاش می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه زمان شعار دادن گذشته است تصریح کرد: باید وارد اقدام و عمل شده و این واقعیت که دولت های بسیاری پس از انقلاب عملکرد مثبتی داشته و امروزه شاهد تحقق رتبه های بسیار خوب توسط جوانان این مرزوبوم در بخش های مختلف هستیم غیرقابل انکار است.

فلاحتی با تأکید بر اینکه نخبگان جامعه باید در مباحث مختلف مطالبه گر باشند گفت: جوانی دورانی پرتلاطم بوده و در این دوره شورونشاط با یکدیگر همراه هستند.

وی ابتکار و خلاقیت را از ویژگی های دوران جوانی دانست و بیان کرد: یکی از مباحثی که در دوران جوانی بسیار حائز اهمیت است تهذیب نفس بوده و امروزه روان درمانی در اندیشه بشری فوق درمان جسم و جان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه آرمان گرایی یکی دیگر از اوصاف دوره جوانی است خاطرنشان کرد: گرایشات جناحی یکی دیگر از خاصیت های این دوران بوده و معتقدم به جای اینکه مدیران از این ویژگی در هراس باشند باید با مهیاسازی شرایط مناسب در تحقق اندیشه ناب و باورهای سالم بکوشند.

 

فلاحتی کسالت در گرایش ها را از آفات دوران جوانی دانست و گفت: یقیناً هرکسی که بتواند تبلیغات بهتری ارائه کند جذب بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دشمنان جوانان را مورد هدف قرار داده اند افزود: این مهم یکی دیگر از آفت های دوران جوانی بوده و باید به این مبحث توجه شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه بنده نیز دغدغه های فراوانی در مباحث مختلف دارم تصریح کرد: متأسفانه در موضوع فرهنگ به طور زیر بنایی کار نشده و در بخش فرهنگی با لجام گسیختگی فرهنگی مواجه هستیم و در پاره ای از موارد هنجارهای جامعه به ناهنجاری تبدیل شده و البته این مباحث به معنای این نیست که همه چیز سیاه بوده و هشت هزار شهید و چهره های فرهیخته استانی نشانه ظرفیت های بالقوه گیلان دراین باره است.

فلاحتی با تأکید بر اینکه به آینده امیدوار هستم گفت: بنده جوان ها و آینده را بسیار عالی می بینم و معتقدم با کنار یکدیگر بودن و تلاش می توانیم قله های افتخار را در تمامی حوزه ها کسب کنیم.

وی با تأکید به نزدیکی حوزه علمیه و دانشگاه بیان کرد: حوزه علمیه خواهران همانند خواهران دانشگاهی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و قصد دارم دو گروه حوزه و دانشگاه را به یکدیگر نزدیک کنم.

محمدصادق جعفری دانشجوی دانشگاه آزاد لاهیجان نیز با اشاره به تأکیدات و نگاه رهبر معظم انقلاب به نسبت جوانان اظهار کرد: متأسفانه به غیراز تشکل هایی ازجمله بسیج دانشجویی و غیره در مابقی مباحث ملاک به کارگیری جوانان مشخص نبوده و در شرایط فعلی هر فردی در ستادهای انتخاباتی همسو کف و سوت بیشتری را برای آقایان کسب کنند برای اشتغال و قرار گرفتن در برخی از جایگاه ها انتخاب می شوند.

 

اشتغال ازجمله دغدغه های حاکم بر جامعه جوانان است

نماینده هیئت های مذهبی نیز در این جلسه اظهار کرد: پس از ۲۴ سال شاهد تحول بزرگی در عرصه مدیریت فرهنگی شده ایم و خوشحالیم که حجت الاسلام والمسلمین مهدوی به عنوان مدیر تبلیغات اسلامی گیلان عهده دار این مهم شدند.

محمدامینی با تأکید بر اینکه اشتغال ازجمله دغدغه های حاکم بر جامعه جوانان است افزود: متأسفانه افرادی در ادارات و سازمان ها به کار گرفته می شوند که صلاحیت لازم را به لحاظ پایبندی به انقلاب و غیره را ندارند و این در حالی است که جوانان حزب اللهی و هیئتی دربه در به دنبال گذران معیشت خود هستند.

نماینده جوانان انقلابی نیز در این دیدار با تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اظهار کرد: حدود یک سال پیش و با حضور آیت الله فلاحتی در گیلان بارقه های امید در جریان انقلابی استان گیلان شکل گرفت.

عبدالله عموزاد با تأکید بر اینکه تلاش های شبانه روزی آیت الله فلاحتی موجب دلگرمی مردم گیلان است افزود: انتظار داریم نماینده ولی فقیه در گیلان انس بیشتری با جوانان انقلابی که دارای ظرفیت های بسیار بالایی در بخش های مختلف هستند به منصه ظهور بگذارند.

وی با بیان اینکه از آیت الله فلاحتی به عنوان پدر معنوی گیلان تقاضا داریم برنامه های تشکیلاتی را دراین باره بیش از گذشته هدایت کنند تصریح کرد: قصد تقابل و پاسخگویی به فرد خاصی ندارم و معتقدم بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری تمیز دادن جریان اصولگرا و اصلاح طلب به صلاح جامعه نبوده و اگر انتقادی هم هست به نحوه گزینش جوانان از یک جناح توسط استاندار گیلان است.

  فارس
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code