گیل خبر/ سردار محمد عبدالله پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استکبار تمام تلاش خود را برای سرنگونی انقلاب می کند، اظهار کرد: استکبار از اول انقلاب و با آغاز دوران دفاع مقدس وپس ازآن با ایجاد تحریم های ظالمانه سعی در نابودی و سرنگونی نظام داشت به همین دلیل سپاه باید تمام برنامه های استکبار را شناسایی کنند.

وی با اشاره به مأموریت های سپاه پاسداران در کشور گفت: سپاه پاسداران در کشور سه مأموریت بسیار مهم در حوزه تهدید سخت، تهدید نیمه سخت و تهدید نرم دارد و برای مقابله با این عوامل به کمک تمام نهادهای نظامی و دولتی خواهد آمد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اذعان به اینکه استکبار می خواهد با ایجاد جنگ نرم کشور را رو به نابودی ببرد، تصریح کرد: استکبار به سرکردگی آمریکا وقتی متوجه عدم شکست ایران در حوزه جنگ سخت و نیمه سخت شد از طریق فضای مجازی به جنگ نرم روی آورد تا از این طریق بتواند جوانان و کشور را رو به نابودی بکشاند.

عبدالله پور یکی از دلایل شکست ناپذیری انقلاب را وفاداری مردم دانست و افزود: تا زمانی که مردم در تمام عرصه ها و راهپیمایی ها حضور به هم رسانده و به عهد خود با امام راحل و انقلاب وفادار هستند هیچ قدرتی نمی تواند نظام را سرنگون کند.

وی با اشاره به اینکه سپاه، چگونگی مبارزه با استکبار را یادآوری می کند، گفت: هدف از تشکیل نیروی قدس تنها مسئله نظامی نبوده زیرا یکی از اهداف مهم تشکیل نیروی قدس دفاع از حق مظلوم و چگونگی مبارزه با استکبار است.

فرمانده سپاه قدس گیلان به تفاوت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با دیگر نیروی های نظامی کشور اشاره کرد و افزود: کار اصلی سپاه رفع تهدیدها و موانع انقلاب و کمک به مردم بوده و مسئله نظامی هدف دوم این نهاد است.

عبدالله پور با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران مانع اجرایی شدن برنامه نظام سلطه در کشور و منطقه است، بیان کرد: یکی از دلایلی که آمریکا از هیچ تلاشی برای تضعیف سپاه دریغ نمی کند و بنابراین شناسایی دقیق برنامه ای استکبار برای نابودی انقلاب توسط این نهاد است.

وی یکی از توانمندی های سپاه پاسداران را قدرت موشکی آن قلمداد کرد و گفت: سپاه در همه ابعاد نظامی از مدلی خاص استفاده کرده، به طور مثال در حوزه دفاع زمینی از مدلی استفاده می شود که نقش اصلی آن با مردم و در قالب گردان امام حسین (ع) و تکیه به توانمندی داخلی است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر استفاده از ظرفیت جوانان در سپاه پاسداران تصریح کرد: ما در کشور جوانان بسیار و با ظرفیت بالایی داریم که در سپاه پاسداران سعی کرده ایم از این ظرفیت ها به درستی استفاده کنیم و به همین دلیل است که استکبار می داند که به هیچ طریقی نمی تواند انقلاب را نابود کند و اگر کوچک ترین برخوردی انجام دهد با پاسخ سختِ جوانان این مرزوبوم مواجه خواهد شد.

عبدالله پور با بیان اینکه استکبار برای نفوذ فرهنگی می خواهد باورهای جوانان را تغییر دهد، گفت: اگر فرهنگ یک جامعه از بین برود آن کشور اگر دارای بهترین تجهیزات و امکانات نظامی هم باشد به راحتی شکست خواهد خورد لذا سپاه پاسداران برای مبارزه با این تهاجم برنامه های دقیقی دارد.

وی با درخواست از مسؤولان برای توجه جدی به نفوذ فرهنگی دشمن بیان کرد: از مسؤولان در همه نهاد و ارگان ها می خواهم که به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه و به استکبار اعتماد نکنند زیرا آن ها می خواهند از این طریق به کشور نفوذ و فرهنگ انقلاب را نابود کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اذعان به اینکه برای مبارزه بانفوذ فرهنگی باید برنامه های دشمن را به مردم معرفی کنیم، افزود: سپاه پاسداران برنامه های استکبار برای نفوذ به کشور را شناسایی و باید آن را به مردم معرفی کند تا بتوانیم بر این نفوذ غلبه کنیم که این امر در حال انجام شدن است.

عبدالله پور با اشاره به قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در گروه های تروریستی توسط آمریکا گفت: آمریکا با قرار دادن نام سپاه پاسداران در بین گروه های تروریستی درواقع ملت ایران را تروریست خوانده و این مسئله اوج کج دهنی به ملت ایران است و قطعاً پاسخی محکم خواهد دید.

وی با اعلام اقدامات انجام شده برای کمک به مردمان استان های سیل زده توسط سپاه قدس گیلان تصریح کرد: متأسفانه در روزهای اخیر شاهد سیل شدید در برخی استان های کشور ازجمله خوزستان، لرستان و گلستان بودیم که در مرحله نخست ۵۰۰ میلیون تومان به این مناطق کمک مادی ارسال شد و در مراحل بعدی ۵۰۰ قلم کالا آماده و بسته بندی کرده و به استان های سیل زده خواهیم فرستاد.

خبرگزاری فارس