گیل خبر/ رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورا در ساختمان شورا با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی سال ۹۸ شاهد وقوع طوفان و سیل عظیم بودیم که متأسفانه خسارت های مالی و جانی فراوانی در بخش هایی از کشور رقم خورد.

سید امیرحسین علوی به اعزام نخستین محموله کمک شهرداری رشت به مناطق سیل زده کشور اشاره کرد و گفت: از تمامی شهروندان تقاضا دارم با ارائه کمک های نقدی و غیر نقدی خود به هلال احمر در رفع مشکلات هم وطنانمان خود در مناطق سیل زده نقشی داشته باشیم.

وی با اشاره به اجرای پروژه جمع آوری روان آب های سطحی در رشت افزود: درگذشته های نه چندان دور با کمترین بارندگی رشت نیز دچار مشکل آب گرفتگی می شد و خوشبختانه با همت انجام شده و اجرای پروژه روان آب های سطحی مشکل آب گرفتگی در رشت به طور کامل مرتفع شود.

علوی به مباحث مطرح شده توسط نماینده ولی فقیه در گیلان پیرامون انتخاب شهردار رشت بیان کرد: طی چند ماه اخیر اعضای شورای رشت بیشترین فشار را پیرامون انتخاب شهردار متحمل شدند اما در تمام این مدت سعی کردیم مباحث را به نحو احسن انجام و با پرداخت به موقع حقوق و مزایای پرسنل در موعد مقرر خللی در این حوزه وارد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر اینکه برازنده نیست که تمامی اتفاقات پیرامون انتخاب شهردار رشت را به گردن شورای شهر بیندازند تصریح کرد: در تمامی تصمیمات مهم و کلیدی شهر همچون گذشته از نهادهای مرتبط و بزرگان شهر مشورت خواهیم گرفت تا بهترین ها درنهایت برای شهر و شهروندان رقم بخورد.

 فقدان شهردار نباید در پرداخت حقوق و مزایای کارگران خللی ایجاد کند

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه عصر امروز با اشاره به اینکه فقدان حضور شهردار توانمند در رشت احساس می شود اظهار کرد: متأسفانه برخی از نیروهای حجمی تاکنون بخشی از مطالبات سال ۹۷ خود را دریافت نکرده اند.

محمدحسن علیپور با بیان اینکه فقدان شهردار نباید در پرداخت حقوق و مزایای کارگران خللی ایجاد کند افزود: امیدوارم در اسرع وقت و با انتخاب شهرداری اصلح مشکلات خاتمه پیدا کند.

وزارت کشور اعلام کرده بود مشکلی نیست

عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با تسلیت به مناسبت درگذشت تعدادی از هم وطنان در جریان بروز سیلاب های اخیر در برخی از نقاط کشور اظهار کرد: این اتفاق تلخ موجب بروز غم و اندوه فراوانی در کل کشور شده است.

بهراد ذاکری به عدم احراز صلاحیت سومین شهردار منتخب شورانشینان اشاره کرد و گفت: اعضای شورا پیش از انتخاب حسین علیقلی زاده پیرامون احراز صلاحیت وی با وزارت کشور وارد مذاکره شده و وزارت کشور در آن برهه از زمان اعلام کرد که هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه وزارت کشور دولت روحانی عملکرد بسیار نامطلوبی دارد گفت: به عنوان عضو شورای شهر رشت روی انتخاب خودم اصرار داشته و تا زمانی که وزارت کشور دلایل قانع کننده ای پیرامون عدم احراز صلاحیت شهردار رشت اعلام نکند این موضوع را نخواهیم پذیرفت و باید این دلایل به طور مکتوب در اختیار اعضای شورای رشت قرار بگیرد.

تشکیل کارگروه منظر شهری

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در حوزه زیباسازی شهر بالأخص در ایام نوروز مباحث متعددی مطرح است اظهار کرد: در شهری همچون رشت که تعداد بی شماری کارشناس در این حوزه وجود دارد باید اتفاقات بهتری دراین باره رقم بخورد و پیشنهاد می کنم با تشکیل کارگروه منظر شهری در این حوزه نظارت بیشتری انجام شود.

رضا رسولی با بیان اینکه اگر قرار است از پول شهروندان در حوزه زیباسازی استفاده کنیم باید از ظرفیت نخبگان شهر دراین باره استفاده شود افزود: نسبت به سال گذشته در حوزه سیما و منظر شهری بهبودی اتفاق افتاده اما همچنان انتقادات فراوانی دراین باره مطرح است.

افزایش نرخ کرایه تاکسی درون شهری رشت در سال ۹۸ 

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری رشت نیز با حضور در جلسه شورای رشت با دفاع از لایحه افزایش کرایه نرخ تاکسی درون شهری رشت اظهار کرد: این لایحه در جلسات متعدد بررسی شده و برای اجرایی شدن آن یک صد کد پیشنهاد داده شده است.

پیمان پارسا با بیان اینکه بر اساس این لایحه نرخ کرایه ها در سطح رشت چند نرخی شده است افزود: به فرمانداری تضمین داده شده که در صورت افزایش نرخ کرایه در ابتدای سال جاری ، در طول سال ۹۸ شاهد افزایش کرایه تاکسی درون شهری نخواهیم بود و قصد داریم با نصب دوربین ثبت تخلف بر روی ایستگاه های تاکسی نظارت بیشتری دراین باره انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی از مشکلات جسمی و مالی رنج می برند اظهار کرد: وضعیت معیشت رانندگان تاکسی در رشت تأسف بار بوده و باید در راستای رفع مشکلات این قشر از جامعه تلاش شود.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه موافق این لایحه هستم افزود: اعضای شورای رشت نماینده شهروندان بوده و رانندگان تاکسی نیز از این جمع مستثنی نیستند.

وی با تأکید بر اینکه نظارت در حوزه وصول کرایه تاکسی درون شهری باید افزایش پیدا کند گفت: شهروندان نیز در حال حاضر با مشکلات فراوانی مواجه هستند و نباید خدای ناکرده برخی از رانندگان تاکسی به گونه ای عمل کرده که در حق شهروندان اجحاف شده و نباید ریالی بیش از رقم مصوب دریافت کنند.

نظارت ها در حوزه دریافت کرایه تاکسی با مشکل مواجه است

محمدحسن علیپور عضو دیگر شورای رشت نیز با اشاره به اینکه نظارت ها در حوزه دریافت کرایه تاکسی با مشکل مواجه است اظهار کرد: در ابتدا باید چاره ای برای حوزه نظارت انجام شده و سپس افزایش کرایه تاکسی درون شهری اجرایی شود.

اعضای شورا با افزایش میانگین ۳۷ درصدی نرخ کرایه تاکسی درون شهری در سال ۹۸ موافقت کردند.

واگذاری قبور رایگان به هنرمندان فرهیخته 

یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز با تسلیت به مناسبت درگذشت تعدادی از هم میهنان در حادثه سیلاب های اخیر در برخی از مناطق کشور و با انتقاد از عملکرد سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت اظهار کرد: بارها در کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نسبت به ساماندهی ایستگاه های اتوبوس با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران در سطح شهر تأکید شده اما متأسفانه این مهم به سرانجام نرسیده است.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه معتقدم این مورد باید توسط سازمان حمل ونقل و بار مسافر شهرداری رشت مدیریت شود افزود: یقین می دانم مدیریت این سازمان توانایی انجام این مهم را داشته و در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام می کند.

وی به عملکرد سازمان آرامستان شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: موضوع واگذاری قبور رایگان به هنرمندان فرهیخته و مطرح رشت موضوعی است که در ادوار گذشته شورا نیز مطرح بوده و یقیناً این قشر از جامعه نیازمند حمایت و همراهی بیشتری هستند.

شیرزاد با تأکید بر اینکه باید از هنرمندان حمایت بیشتری انجام شود اظهار کرد: مرگ هم بخشی از زندگی همه انسان ها بوده و یقیناً با توجه داشتن به چنین مباحثی بخشی از دغدغه ها برطرف می شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره جمشید مشایخی هنرمند فقید ایران زمین افزود: پرسنل سازمان آرامستان شهرداری رشت ازجمله غسال ها زحمات بسیاری متحمل می شوند و امیدوارم با در نظر گرفتن پاداش هایی ازجمله اعزام آنان به سفرهای زیارتی و غیره قدردان زحماتشان باشیم.

 اهدای قبور رایگان به هنرمندان فرهیخته رشت 

عضو شورای اسلامی شهر رشت با حمایت از طرح اهدای قبور رایگان به هنرمندان فرهیخته و چهره های شاخص هنری رشت اظهار کرد: مرگ واقعیتی انکارناپذیر بوده و با طرح این موضوع قصد داریم این دغدغه را تا حدودی برطرف کنیم.

فرهام زاهد با تأکید بر اینکه هنرمندان جایگاه ویژه ای در بین مردم دارند افزود: برخی ها با مطرح کردن مباحث حاشیه ای قصد دارند این طرح را نوع دیگری مطرح کنند که باید اعلام کنم همواره برای جامعه هنری احترام قائل بوده و یقین می دانم بسیاری از آنان موافق اجرای این طرح هستند.

اعضای شورای رشت با طرح اهدای قبور رایگان به هنرمندان فرهیخته رشت موافقت کردند.

فارس