نسخه موبایل
اسفند ۲۴, ۱۳۹۷ 407605 اجتماعی خبر گیلان یادداشت
مهدیه صدیقی

سهم آموزش و پرورش استان از سفر رییس جمهور چه بود؟

استاندار ریاست شورای آموزش و پرورش استان را به عهده دارد تاکنون چند جلسه ی شورای آموزش و پرورش در استان برگزار شد؟

 

گیل خبر/ مهدیه صدیقی*

*آموزگار

 

هفته پیش، نیمه ی اسفندماه و همزمان با روز درختکاری استان گیلان میزبان کاروان تدبیر و امید بود. برگزاری نشست ها و دیدارهای گوناگون با مردم ، نخبگان ،کنشگران سیاسی و مدیران استان و آغاز به کار ده ها پروژه در استان گیلان از برنامه های ریاست جمهور و هیات همراه بود.
در طول سفر و پس از آن نقدهای گوناگون و مطالبات متعددی در فضای مجازی و حقیقی مطرح شد پرسش این است سهم آموزش و پرورش استان از این سفر چه بود؟
یادمان نرفته است که دکتر روحانی در سال ۹۲ و ۹۶ با طرح شعارها و برنامه های متعددی برای برون رفت آموزش و پرورش از چالش های مدیریتی، اقتصادی، آموزشی و پرورشی توانست رای قاطبه ی جامعه ی معلمان و فرهنگیان را کسب نماید اما آنچه که امروز در عرصه ملی و به ویژه استان گیلان در حوزه ی آموزش و پرورش مشاهده می کنیم حاکی از این است که نبض آموزش و ‌پرورش خوب نمی زند.
کسری هزاران میلیارد تومانی در هزینه های سالانه، کمبود نیروی انسانی ماهر،کمبود فضای آموزشی و پرورشی و رفاهی،عدم پرداخت حق التدریس و اضافه کار معلمان ، نیروهای خرید خدمات آموزشی و حق التدریس ،خطر تعطیلی بیشتر مراکز رفاهی و خانه های معلم در آستانه ی نوروز،وجود مدیران سیاست زده، وارادات نیروهای ناکارآمد و ناآشنا با فرآیندهای آموزشی و پرورشی از سازمان های دیگر و … تنها نمونه های کوچکی از برخی ناکارآمدی های مدیریتی در سطح ملی است.
اما در سطح استان گیلان پرسش ها این است
۱- سهم آموزش و پرورش استان گیلان از پروژه های افتتاحی در سفر اخیر ریاست جمهوری چه بود؟
۲-علت غیبت مدیر ارشد آموزش و پرورش استان در جلسات دیدار با ریاست جمهوری به ویژه جلسه ی شورای اداری چیست؟
۳- استاندار ریاست شورای آموزش و پرورش استان را به عهده دارد تاکنون چند جلسه ی شورای آموزش و پرورش در استان برگزار شد؟
۴- سهم آموزش و پرورش استان از بودجه های تخصیص یافته در سفر اخیر چقدر است؟
۵- مدیر ارشد آموزش و پرورش استان برای استفاده از فرصت ها و ظرفیت های فراهم آمده در سفر کاروان تدبیر و امید چه اقداماتی انجام داده است؟
و …
برای توسعه همه جانبه و پایدار نیازمند توسعه ی همه ی نهاد های اجتماعی هستیم تجربه کشورهای توسعه یافته حکایت از آن دارد که توسعه ی همه جانبه و پایدار در گرو توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش است باور داریم که مدیران ارشد کشور و استان به آموزش و پرورش نگاه لشگر سیاهی ندارند این هنر مدیران ارشد این وزارتخانه است که از ظرفیت نیروی انسانی و دارایی های کم نظیر بالقوه ی آن استفاده کنند چیزی که کمتر در مقام عمل دیده می شود که گفته اند دوصد گفته چون نیم کردار نیست.

منبع: گیلان تیتر

گیل خبر: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

کانال تلگرام گیل خبر
نظرات
انتشار نظرات در پایگاه گیل‌خبر به معنی تائید آن نیست. گیل‌خبر نظرات حاوی توهین و افترا و با حروف غیرفارسی را منتشر نخواهد کرد.

پاسخ دهید

نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد