محمدعلی بهمنی در رونمایی کتاب شاعران جوان گیلانی:
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۱۰:۰۱ چاپ
گیل خبر/ «محمدعلی بهمنی در جاشیه مراسم رونمایی از کتاب «غزل باران» در جمع اصحاب رسانه در رشت با بیان اینکه شاعر کاتب شعر است گفت:تعریف ذاتی شهر در جامعه مورد غفلت واقع شده و تعریف آن را نمی دانیم.
این شاعر و غزل سرای معاصر کشور با تصریح اینکه شعر باید ذاتاً در وجود شاعر باشد افزود: این شعر است که شاعر را آفریده و ماندگار می کند. وی با بیان اینکه می توان با دو خط شعر نیز شاعر بود تاکید کرد: شعر باید دارای معنا و مفهوم درست بوده و تاثیر درستی بر مخاطب داشته باشد حتی اگر حجم کمی داشته باشد. بهمنی با بیان اینکه ادعا در حوزه شعر موجب پسرفت می شود اظهارداشت: شعری که از فطرت آدمی برخیزد باعث ماندگاری شاعر می شود. وی با تاکید بر محتوا بخشی به اشعار تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهد اشعاری بی محتوا هستیم که در جامعه نیز رواج یافته و آگاهی به مخاطب منتقل نمی کند. این غزل سرای معاصر با بیان اینکه قبل از انقلاب به موسیقی های بی محتوا اجازه پخش داده نمی شد اعلام کرد: قبل از انقلاب نیز موسیقی های بی محتوا وجود داشت اما دولت مجوز کاست و آلبوم را برای این اشعار صادر نمی کرد و این موسیقی ها در کاباره ها پخش و موسیقی لاله زاری ایجاد شد. وی سختگیری های بعد از انقلاب را باعث ایجاد موسیقی زیرزمینی دانست و گفت: با این نوع موسیقی شرکت های سودجو وارد عرصه شده و موسیقی های بی محتوا در جامعه رواج یافت. بهمنی با اشاره به استعفای خود از شورای موسیقی کشور بخش ترانه گفت: متاسفانه ترانه هایی که رد می شد توسط خواننده خوانده و در بازار پخش می شد و متاسفانه به ما گفتند که شما چه رد کنید چه قبول کنید ما آن را پخش خواهیم کرد. وی با بیان اینکه ترانه های بی محتوا منجر به درآمدهای میلیاردی برای برخی شرکت ها شدند تاکید کرد: نگاشتن ترانه های بی محتوا و راهیابی آنها به دنیای موسیقی از بزرگ ترین مشکلات ترانه سرایی کشور است.
بهمنی خواستار پرهیز از انتشار ترانه های ضعیف و آثاری با  مفاهیم منفی شد و تصریح کرد: دغدغه شهرت در بین بعضی از ترانه سرایان موجب رواج اشعار بی محتوا شده است.
شبستان
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code