گیل خبر/ مصطفى میرسلیم از نامزدهاى انتخابات ١٣٩٦ در گفتگو با برنامه دست خط، به ماجراى شایعه انصرافش از انتخابات و ملاقات تتلو با ابراهیم رییسى در روز همراهم با او تا مشهد اشاره کرد که در ادامه مى آید:
روزهای آخر، موتلفه بیانیه ای داد که شما به نفع آقای رئیسی کنار رفتید و شما گفتید این بیانیه زحمات بچه های موتلفه را به باد داد، البته بعد در کانال تلگرامی خودتان گفتید من هستم و در نهایت هم بودید. این چه ناهماهنگی بود که ایجاد شد؟
در روز چهارشنبه ای که قبل از جمعه انتخابات بود، سفری به مشهد داشتم که آقای رئیسی دعوت کردند و ما هم گفتیم مشرف به امام رضا شویم و با ایشان هم گفت وگو کنیم. در طول پرواز هم صحبت کردیم و به آقای رئیسی گفتم دوستانی که به من رای می دهند، اگر کنار بروم معلوم نیست، رای آنها به شما تعلق گیرد. شما اگر کنار بروید معلوم نیست رای کسانی که به شما رای می دهند به من تعلق گیرد. منطقی این است که ما پای صحنه باشیم و نگذاریم آراء بشکند و احتمالا جمع آرا را کاهش دهد یا به نفع رقیب ما شود؛ این حرف منطق سیاسی داشت.
از نظر سیاسی این میزان شناخت سیاسی داشتم که در محاسبات چطور کار انجام می شود. ایشان هم پذیرفت و با هم تفاهم کردیم به نفع هم کنار نرویم و پای کار بمانیم. برخی از دوستان ما در حزب فکر می کردند این سفر انجام شده و ما با هم تفاهم کردیم من به نفع آقای رئیسی کنار بروم. اینطور نبود و همان شب اعلام کرد این طور نیست و اشتباه صورت گرفته است.
نزد آقای رئیسی رفتید و یک نفری را کنار ایشان دیدید؟
بله. به نظر من یکی از اشتباهاتی که در جمع مشاوران آقای رئیسی وجود داشت این بود که چنین فردی را به عنوان چهره هنری مطرح کنند. آقای رئیسی نیازی به این نداشت؛ این کار اشتباهی بود که انجام شد.
 این تحلیل را قبول دارید قدری کاهش رای برای ایشان آورده باشد؟
بله. تحلیل نمی کنم بلکه یقین دارم اینطور شده است.