گیل خبر/ آیت الله فلاحتی در نشست با مدیرکل منابع طبیعی گیلان با تاکید براینکه حفاظت از محیط زیست یکی از دغدغه های استان است اظهار کرد: بیشترین آسیب ها توسط نیروهای انسانی به جنگل های گیلان وارد می شود و این امر نیازمند توجه ویژه است.

وی در احیای منابع طبیعی به ویژه جنگل ها را مهم عنوان کرد و افزود: امروز حفظ محیط زیست از مسائل واجب محسوب می شود زیرا حیات مادی انسان ها به آن گره خورده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اراضی گیلان در حال تغییر کاربری است، تصریح کرد: هجوم بازنشستگان از استان های دیگر سبب تخریب منابع طبیعی استان شده است.

فلاحتی خواستار فرهنگ سازی برای حفظ منابع طبیعی گیلان شد و بیان کرد: امروز حفظ محیط زیست امری واجب محسوب می شود زیرا حیات مادی انسان ها به آن گره خورده است.

وی به وجود پسماند و شیرابه های حاصل از آن در منطقه سراوان رشت اشاره کرد و گفت: جمع آوری پسماند در محیط زیست سبب آسیب به حیوانات و گیاهان در جنگل شده و کاستن از این آلودگی ها ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به وجود آب بندان ها و استخرها در استان، خاطرنشان کرد: لایروبی آب بندان ها در حفظ منابع آبی به منظور توسعه کشاورزی حائز اهمیت است.

فلاحتی بر حفظ بستر رودخانه های گیلان تاکید کرد و یادآور شد: احداث دیواره در کناره رودخانه ها در جلوگیری از آسیب سیل به منزل روستائیان تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه واردات چوب و صنایع وابسته به آن بهتر از استفاده از چوب جنگل های داخلی است، اظهار کرد: جنگل ها در حال از بین رفتن است و باید تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code