سعید سیمیاری همدم
۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ۱۰:۰۰ چاپ
گیل خبر/ سعید سیمیاری همدم* پس از گذشت چند ماه از سرپرستی شعبانعلی خاوری در یکی از مهمترین ادارات اجرایی و عمرانی استان سرانجام جانشین وی در راه و شهرسازی استان انتخاب شد و ظهر دیروز مراسم معارفه مدیرکل جدید و تودیع مدیرکل سابق راه و شهرسازی گیلان بدون دعوت از رسانه ها برگزار شد. این در حالی است که حتی در سایت اداره کل راه و شهرسازی گیلان نیز که باید اخبار این اداره کل منتشر شود، خبر برگزاری معارفه و تودیع منتشر نشده بود. دوم مرداد ماه امسال بود که با حکم وزیر وقت وزارت راه و شهر سازی خاوری به عنوان مدیرکل دفتر ایمنی و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور منصوب و تا تعیین مدیر جدید، سرپرست اداره کل راه و شهر سازی گیلان شد. خاوری که با حکم وزیر در تهران عهده دار مسئولیت مدیر کلی دفتر ایمنی و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور شد طی مدتی که عهده دار این مسئولیت همراه با سرپرستی اداره کل راه و شهرسازی گیلان بود مسئولیت سنگینی داشت چرا که در طول برخی روزهای هفته بامداد باید راهی تهران می شد و شامگاه بر می گشت البته این بی تدبیری به اصرار او نبود بلکه در دولت تدبیر و امید این دست اتفاقات و انحصار طلبی در پست ها و مدیریت های حساس ناشی از عملکرد مدیران بالادستی و یا بعضا ناشی از اختلافات سیاسی به دنبال سهم خواهی برخی سیاسیون است . خاوری که در اسفند ماه سال 92 در اولین سال فعالیت دولت آقای روحانی با حکم عباس آخوندی منصوب شد در گیلان برای توسعه راهها تلاش کرد اما برخی از مسائلی که موجب شد تا عملکرد وی مورد توجه قرار نگیرد به حاشیه راندن برخی از همکاران نزدیک او بود. همانطور که حجت شعبانپور در راه و شهر سازی با برخی رسانه ها زاویه داشت پس از حضورش در معاونت عمرانی استانداری گیلان روابط او با رسانه ها بسیار نزدیک شد ، خاوری هم اگر چه در شهرداری رشت با کارنامه موفق وارد راه و شهر سازی شد اما در این سمت به واسطه اینکه رسانه ها او را در دسترس همواره مورد انتقاد بود که جدی ترین خبری که او را حاشیه ساز کرد اظهار نظری بود که در مسکن مهر رشت داشت. بنابر این مهندس ماکان پدرام که از مدیران با تجربه در وزارت راه و شهرسازی است و سال ها در شرکت توسعه زیرساخت در گیلان هم عهده دار مسئولیت بوده می باید خود را موظف به پاسخگویی به افکار عمومی دانسته وگرنه گله مندی را که رسانه ها امروز از روابط عمومی این اداره کل به عنوان یکی از ناموفق ترین روابط عمومی های استان دارند قطعا او را نیز به واسطه روابط رسانه ای به سرنوشت دیگر مدیران اسبق این اداره کل تبدیل خواهد کرد. متاسفانه سیاست برخی مدیران به گونه ای است تا کمتر در زاویه دید رسانه ها باشند چرا که این طور گمان می کنند می توانند زمان بیشتری را صرف نشستن بر کرسی مدیریت کنند در حالی که اگر این میزها ماندنی بود به آنان نمی رسید. رسانه های مکتوب و مجازی گیلان انتظار دارند با تغییر روش در سیاست های خبری مدیر کل راه و شهر سازی گیلان که دستگاه هم خانواده او در راهداری ، بندر ،فرودگاه با حوزه خبر و رسانه همراه هستند با الگوگیری از رفتار روابط عمومی های این ادارات کل زمینه حضور و پرسش گری خبرنگاران را فراهم کند تا با شفافیت بیشتر و انعکاس اخبار و تلاش های مجموعه خدوم راه و شهرسازی گیلان که الحق بیشترین زحمات در زمانی که مردم به آسایش و آرامش از دل برف های سنگین زمستانی و یا مسدود شدن جاده ها به واسطه بلایای طبیعی به کمک احتیاج دارند پرسنل راه که اکنون در اداره ی دیگر ادغام شده است از دل همین مجموعه بوده اند. رسانه ها انتظار دارند بر اساس قانون مطبوعات به سوالات آنان از سوی مدیران و یا روابط عمومی های شان پاسخ داده شود و اگر در اداره ی به واسطه کم کاری در حوزه ماموریت آن اداره و یا با روبه رو شدن هزینه هایی همچون خرید تجهیزات سخت افزاری و شبکه های کامپیوتری و یا غیره که در آنجا احتمال می رود به بیت المال بی توجهی شده پاسخگو باشند. امید است روابط عمومی راه و شهرسازی گیلان اگرچه به حسن خلق در بین رسانه ها معروف است خود را موظف به پاسخگویی بداند. *روزنامه گیلان امروز گیل خبر: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.