گیل خبر/ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان گفت : ما در دنیا هم مشکل موانع تولید را داریم و در کشورهای در حال توسعه این موانع قدری ملموس تر می باشد. در استان گیلان نیز همانند سایر استان ها این مشکلات وجود دارد که بعد از نواسانات بازار و تغییر ارز بیشتر به چشم آمد.

احمدی افزود : مصوباتی که در کارگروه رفع موانع تولید تصویب می شوند قابل اجرا هستند .

احمدی با اشاره به چگونگی تسهیل و رفع موانع تولید خاطرنشان کرد: بر اساس قانون اختیاراتی برای مدیران تعریف شده که آنها نیز باید طبق همان قوانین جهت رفع موانع تولید اقدام کنند.

وی گفت: برخی از مدیران متاسفانه در این جلسات مهم حضور کم رنگتری دارند ما برای پیشرفت استان نیازمند به مدیران جهادی هستیم.

معاون امور اقتصادی استانداری گیلان  افزود: حضور مدیران کل در جلسات رفع موانع تولید الزامی می باشد و در صورت عدم حضور، نماینده مطلع را که قدرت تصمیم گیری داشته باشد در این جلسات بفرستند.

احمدی بیان کرد: برخی تولید کنندگان جهت شروع فعالیت تولیدی، خود را وامدار بانک می کنند که بعد از شروع فعالیت، در بازپرداخت این تسهیلات با مشکل مواجه می شوند.

وی در رابطه با اعطای تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان افزود: کسانی که می خواهند از این منابع استفاده نمایند حتما مطالعات لازم را در این خصوص داشته باشند و تولید کنندگان بدون مطالعه تسهیلات نگیرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان: اصلاح سیستم بانکی و مالیاتی یکی از وعده های مهم وزیر اقتصاد می باشد و از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی گفت: 70 میلیارد تومان سهم شهرستان تالش در رابطه با کارگاهای تولیدی بود که 100 در صد آن پرداخت شد و 30 درصد نیز از منابع استانی  را هم جذب کرده است.

احمدی گفت : وام های روستایی یکی از کارهای ارزشمند است که با محوریت رهبر معظم انقلاب در سطح روستاها صورت می گیرد. بیش از 14 میلیارد تومان سهم شهرستان تالش می باشد که 50 درصد آن پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان گفت : 46 درصد از مبلغ پرداخت شده در وام های روستایی متعلق به مشاغل خانگی است که حمایت از این طرح می تواند بسیاری از مشکلات و بیکاری جوانان را حل نماید.

احمدی عنوان کرد  : تالش یکی از شهرستان های ویژه استان با ظرفیت های فوق العاده در زمینه گردشگری می باشد. امیدواریم در بحث صنعت نیز که یکی از دغدغه های مهم ما می باشد با توجه به برنامه زمان بندی و جلسات کارگروه رفع موانع تولید و اشتغال، شاهد حل مشکلات موجود در ناحیه و شهرک های صنعتی شهرستان تالش باشیم.

وی در پایان گفت: بحث بوم گردی یکی از مهم ترین موضوعات استان می باشد که امیدوار هستیم عملکرد خوبی در این زمنه داشته باشیم و این اقدامات ما در بحث گردشگری و اشتغال موثر واقع شود.

فرماندار تالش نیز در این جلسه  گفت : رونق تولید اصلی ترین سیاست دولت داوزدهم در حوزه اقتصادی است .

فرماندار تالش گفت: شهرستان تالش 206 هزار نفر جمعیت دارد و از نظر وسعت نیز بعد از شهرستان رودبار در رتبه دوم قرار گرفته که از شهرستان های مهم استان به شمار می رود. همچنن شهرستان تالش دارای 93 کیلومتر ساحل می باشد و از نظر گردشگری دارای مناظر طبیعی و ییلاقات بسیار زیبا است.

فرماندار ادامه داد: در شهرستان تالش یک ناحیه صنعتی با 7 واحد مستقر و 4 واحد در حال بهره برداری با 287 شغل در حال فعالیت می باشد و این شهرستان دارای 152 واحد تولیدی صنعتی با حدود 3759 نفر اشتغال زایی می باشد.

گفتنی است جمعی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در جلسه حضور و مشکلات خود را مطرح کردند مصوباتی  جهت رفع موانع تولید مصوب شد .