علی دادخواه
۱۳۹۷/۰۸/۰۲ ۱۴:۰۱ چاپ
گیل خبر/ علی دادخواه امروز اتفاقی یادداشتی تحلیلی از گیلان تایمز  خواندم با عنوان « دانشگاه علوم پزشکی رسانه می خواهد»! که البته نویسنده یادداشت ارجاعی هم به یکی از یادداشت های من با عنوان «نخست کلمه بود!» داده بود. البته من از دلایل ارسال این یادداشت بی اطلاع هستم ولی بنظرم به موضوع محوری و اساسی اشاره کرده بود.البته مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را من سالهاست می شناسم به سبب آنکه پرستار بوده هر چند سابقه کار بالینی چندانی برای ایشان ثبت نشده و بیشتر در بخش های غیر بالین مشغول بوده اند .ولی خانم کاویانی دارای شایستگی های خاص خود می باشند هر چند در سمت روابط عمومی نقدهای بسیاری به ایشان وارد است که در یادداشت اخیر من دیدم درست عنوان شده است.دانشگاه علوم پزشکی گیلان مدتهاست در بحران مالی بسر می برد و البته هر روز شایعاتی در مورد عزل و نصب ها و استعفای ریاست دانشگاه بگوش می رسد که اینهم باز ناشی از توان ضعیف روابط عمومی دانشگاه و تیم رسانه ای آن دارد که در کنترل شایعات و ارتباط با رسانه ها ضعیف عمل کرده است.پوشش اخبار دانشگاه در سایت آن ابدا کافی نبوده هر چند بروز رسانی سایت کاری قابل تقدیر است.ولی من که خود اهل رسانه و البته پرستار مشغول در این دانشگاه هستم ارجاعی به این سایت ندارم.من همیشه به نقد منصفانه باور داشته ام و امیدوارم با تغییراتی که در نحوه مدیریت و تفکر حاکم بر تیم رسانه ای دانشگاه داده می شود خلا ارتباط با نهادها ، نمایندگان مجلس و رسانه ها در استان از طرف دانشگاه علوم پزشکی برطرف شود و گامی بسوی شایسته سالاری برداشته شود. ما نمونه موفق اداره بیمارستانی را در استان خودمان در بیمارستان خصوصی آریا سراغ داریم که با تمام مشکلات مالی و سابقه مدیریت های مورد دار قبلی ، توانسته از ورشکستگی بیمارستان جلوگیری و حتی افق های تازه ای را برای خود بگشاید و این نبوده است جز با تلاش و انتخاب مدیرانی شایسته مانند دکتر فکری ، دکتر اکبری، دکتر ایزددوست و سرکار خانم شرافت، که حتی و علی رغم تمام شایعه های موجود یک پرسنل هم از این بیمارستان تاکنون اخراج نشده است و  با اینکه بحران مالی شدیدی در میان بوده و البته به کیفیت خدمات ارائه شده به بیماران افزوده شده است.در حالیکه رقبای خصوصی دیگر این بیمارستان و حتی مراکز دولتی با بودجه های کلان با افت درآمد و خدمات تا حدودی مواجه بوده اند.( که این افت خدمات در مراکز دولتی قابل پیش بینی تر است ) تغییر مدیران و استفاده از مدیران شایسته و کارآمدتر می تواند به دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم برای عبور از بحران کنونی کمک کند.هر چند دکتر یوسف زاده نسبت به مدیریت پیشین که البته ناکارآمد و بسیار ضعیف بوده اند بهتر عمل کرده است و دلایل سکوت ما در این مدت و عدم انتقاد از ایشان با همه مشکلاتی که هست همین تفاوت سبک مدیریت هاست.ولی سرو سامان دادن به انتصابات دانشگاه و خارج کردن آن از دایره دوستان و آشنایان آنطور که شایعه می شود که البته دروغ است وپایان دادن به این شایعات می تواند کمک کننده باشد.مهمترین اصل در مدیریت بقای مدیران خوب است و کمک به آنها برای رفع چالش های پیش رو.مسلما این دانشگاه نیازمند تیمی قدرتمند است که بتواند بودجه و رسانه را جذب آن بکند و البته با نظارت دقیق آنرا مصروف خدمات عمومی کند. گیل خبر: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.  
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code