تمام حاشیه های حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران؛
۱۳۹۷/۰۷/۲۲ ۱۸:۳۵ چاپ
گیل خبر/ جماران نوشت: حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با حواشی همراه بود.
یک دختر دانشجو درانتهای صحبت های رییس جمهور در دانشگاه تهران با فریادهای بلند ضمن انتقاد به حضور گزینشی دانشجویان اندک حاضر در سالن سخنرانی، از عدم اختصاص تریبون به دانشجویان و ممانت از حضور ایشان در داخل سالن انتقاد کرد.
وی فریاد میزد ما این صحبت های شمارا در اخبار هم می توانستیم ببینم! ما خواهان صحبت رو در رو با شماییم. چرا دانشجویان را به سالن راه ندادند.تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران نیز با در دست گرفتن پلاکاردهایی همزمان با آغاز سخنرانی رییس جمهور در تالار علامه امینی دانشگاه تهران، دست به تجمع زدند. به گزارش رسانه ها در این تجمع اعتراض آمیز شعارهایی در نقد سیاست های دولت  سرداده شد که عبارتند از:
صدامون رو بریدند با رای مون پز می دن
روحانی بشنو صدای ملت
واعظی استعفا استعفا
وزیر بی کفایت استعفا استعفا
دانشجو میمیرد ذلت نمی پذیرد
دانشگاه پادگان نیست
رای ما را دزدیدند دارند دارن باهاش پز میدند
صدامون رو بریدند با رایمون پز میدند
تهران شده بازداشتگاه اوین شده دانشگاه
برخی رسانه ها از تجمع امروز صبح در دانشگاه تهران روایت هایی را منتشر کردند که در پی می آید:
جمعی از دانشگاهیان منتقد به عملکرد دولت صبح امروز همزمان با حضور و سخنرانی حسن روحانی در دانشگاه تهران، در مقابل سالن سخنرانی رئیس جمهور تجمع کردند.
تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته هایی اعتراض خود را به عملکرد دولت اعلام کردند. آنها با دادن شعارهایی به عملکرد دولت مخصوصا در حوزه اقتصاد انتقاد کردند. شعار « بیکاری، گرانی؛ جواب بده روحانی» از شعارهای تجمع کنندگان است.اعضای تشکل های اصلاح طلب دانشگاه تهران  هم به دلیل نداشتن تریبون و برگزاری جلسه پشت درهای بسته در مقابل محل سخنرانی رئیس جمهور تجمع کرده اند. یکی از دانشجویان معترض درباره برگزاری این تجمع گفت: متاسفانه رئیس جمهور در یک مراسم یک طرفه حاضر شده بدون اینکه بخواهد صدای دانشگاهیان را بشنود.
وی افزود: روحانی می گوید دانشگاهیان انتقاد کند، اما کجا باید صدای دانشگاهیان را بشنود؟ روحانی می گوید دانشگاهیان دولت را از خود بدانند اما آیا تا کنون به مطالبات دانشگاهیان گوش داده است؟
عدم حضور نمایندگان تشکل های دانشجویی در مراسم سخنرانی روحانی
امروز از تشکل های دانشجویی یک نفر برای حضور در مراسم سخنرانی روحانی دعوت شده بودند که در هیچکدام از آنها در این مراسم به نشانه اعتراض شرکت نکردند.
گفتنی است نمایندگان تشکل های دانشجویی پیش از این نسبت به برگزاری مراسم انتقاد کرده بودند.همچنین روایت دیگری از این تجمع در ادامه می آید:
همزمان با حضور رئیس جمهور به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در دانشگاه تهران، دانشجویان این دانشگاه با تجمع در مقابل تالار علامه امینی این دانشگاه که محل سخنرانی رئیس جمهور می باشد با در دست گرفتن پلاکاردهایی و سر دادن شعارهای اعتراضی مطالبات خود را بیان کردند.
در این مراسم دانشجویان معترض به دو گروه مخالف سیاست های دولت و موافق سیاست های دولت تقسیم شدند و با سر دادن شعارهایی از جمله «نه به حصر دانشگاه»، «قانون اساسی میثاق فراموش شده»، «نه به سهمیه ها»،«نه به بورسیه های غیرقانونی»، «نه به پولسازی و کالایی آموزش» و برخی شعارهای دیگر انتقادهای خود را به سیاست های دولت بیان کردند. در مقابل گروهی دیگر از دانشجویان نیز با سر دادن شعارهایی نظیر «اختلاس ها کم بشه مشکل ما حل می شه»، «وزیر سرمایه دار نمی خواهیم»، «مسئولین مرفه مایه ننگ ملت»، «رویکرد اقتصادی غلط، افزایش فاصله طبقاتی»، «رئیس جمهور به جای نگاه به دشمن به دست جوانان بنگرد»، «مرفهان بی درد مایه ننگ ملت»و برخی شعارهای سیاسی و صنفی دیگر خواستار پاسخ رئیس جمهور شدند.در این میان نیز عده ای دیگر از دانشجویان بی طرف با سر دادن شعارهایی خواستار توجه مسئولان آموزش عالی به مشکلات و کمبودهای آموزشی و صنفی خود بودند.
رئیس جمهور هم اکنون به همراه وزرای علوم و بهداشت و همچنین سایر مسئولان و مدیران آموزش عالی جهت آغاز رسمی سال تحصیلی جدید دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی امروز در دانشگاه تهران حضور دارد.مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها صبح امروز با حضور حسن روحانی رئیس جمهور در حالی در تالار شهید امینی دانشگاه تهران برگزار شد که نمایندگان تعدادی از تشکل های دانشجویی این دانشگاه در این مراسم شرکت نکردند.
بر اساس این گزارش، تشکل های دانشجویی که به سهمیه بندی مجوز ورود به این مراسم اعتراض داشتند، اختصاص یافتن یک سهمیه برای تشکل های متبوع خود را توهین به دانشجویان این دانشگاه اعلام کردند.
این مراسم در حالی با حضور حسن روحانی رئیس جمهور در دانشگاه تهران در حال برگزاری است که عده ای از طرفداران روحانی در تشکل دانشجویی اصلاح طلب این دانشگاه با برگزاری تجمعی، علیه عملکرد رئیس جمهور شعار می دهند.
این تجمع غیرقانونی مقابل تالار شهید امینی دانشگاه تهران برگزار شده و دانشجویان عضو تشکل حامی روحانی، با سر دادن شعارهایی نسبت به ناکارآمدی دولت و برخی وزرا، عدم تحقق وعده های انتخاباتی، امنیتی شدن فضای دانشگاه و. . . اعتراض کردند.
این دانشجویان با سر دادن شعارهایی نظیر "صدامون رو بریدند با رأی مون پز می دن"، "روحانی بشنو صدای ملت"، "واعظی، استعفا  استعفا" و "وزیر بی کفایت استعفا استعفا" نسبت به عملکرد دولت دوازدهم اعتراض کردند.
این دانشجویان که حدود 60 نفر هستند، هم اکنون با راهپیمایی در صحن دانشگاه، مقابل دانشکده حقوق و علوم سیاسی تجمع کرده اند.
تمام حاشیه های حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران
تمام حاشیه های حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران
تمام حاشیه های حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران
تمام حاشیه های حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران
تمام حاشیه های حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران
تمام حاشیه های حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران
تمام حاشیه های حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران