گیل خبر/ آیت الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر رشت با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در جمع گردان های عاشورا اظهار کرد: رهبر انقلاب  فرمودند که اگر بخواهیم جامعه ای تمدن ساز داشته باشیم باید به حضور و وجود دشمن باور داشته و اعتمادبه نفس، عزم بر ایستادگی، شناخت ابزار دشمن و فهم درست از واقعیت های ایران و جهان را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به اعتمادبه نفس و عزم بر ایستادگی ایران اسلامی گفت: باروی کار آمدن دولت تدبیر و امید باهدف رفع بحران ملت و جامعه اقدام به مذاکره شد چراکه می پنداشتند بزرگ ترین مسئله ایران هسته ای است زیرا دشمنان برمبنای آن، اقدام به تحریم کردند.

امام جمعه رشت با اذعان به ایستادگی های ایران در دولت پیشین  در مقابل تحریم های هسته ای بیان کرد: مقاومت اثرات بیشتری داشت ازاین رو، پس از روی کار آمدن دولت جدید و باوجود عدم خوش بینی رهبر انقلاب مذاکره صورت گرفت و تحریم ها کماکان باقی ماند.

فلاحتی با تأکید بر فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه اگر بناست ایران در مذاکره عقب نشینی کرده و خسارت ببیند باید به همان میزان تحریم ها برداشته شود بیان کرد: عمده ترین تحریم ها، تحریم های بانکی جهانی بوده تا در این توافق تحریم ها برداشته شود اما از سال های بسیار دور شاهد خیانت آمریکایی ها بوده و هستیم.

وی با بیان اینکه اگر باوجود خیانت های مکرر آمریکا نسبت به ایران برخی ها در داخل باز به او اعتماد داشته باشند باید بگوییم که سرخود را مانند کبک زیر برف کرده اند تصریح کرد: پس از توافق و عدم نتیجه مقرر، در بین مردم گفتند که ما با این توافق، جنگ های سنگین را از سر ملت ایران برداشتیم درصورتی که هیچ کشوری توان حمله نظامی به ایران اسلامی را ندارد بنابراین؛ همه تحریم ها با برنامه بر ایران اعمال شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فرمایشات رهبرانقلاب مبنی بر عدم مذاکره با دشمن بیان کرد: رهبر انقلاب از عمق قدرت های دنیای سلطه که از درون در حال متلاشی شدن هستند واقف بوده بنابراین اینکه رهبر انقلاب فرمودند مذاکره نخواهیم کرد این یک دستور حاکمیتی است که همه باید به آن تمکین کنند.

فلاحتی با اشاره به قراردادهای FATF و CFT گفت: وزیر خارجه در جمع نمایندگان مجلس گفتند که اگر شما تصویب هم کنید چیزی حل نمی شود بنابراین چگونه نمایندگان مجلس به موضوعی که نتیجه ای در پی ندارد رأی دادند! مجلسی ها باید حرف های این مردم زجرکشیده را بشنوند و به آن عمل کنند.

وی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی در موضوعات مختلف آمریکایی های بزدل و تا بن دندان مسلح را ذلیل کرده  افزود: چگونه می توان پذیرفت که ایران برای روابط مالی مانند یدک کش به دنبالشان این کشورهای ظالم بدود.

امام جمعه رشت با اشاره به نگاه خوب و دوراندیشانه شورای نگهبان اظهار کرد: مجلسی ها نباید بدون نگرش سیاسی به جریان های کلان نگاه کنند لذا رهبر معظم انقلاب به درستی فرمودند که برخی تصمیم ها بوی غربی می دهد.

فلاحتی با اذعان به اینکه خانواده های شهدا فرزندان خود را تقدیم امنیت کردند تا وکلای ملت قاطعانه در برابر دنیا ایستادگی کنند تصریح کرد: مگر نه این است که به منابع مهم طبیعی دسترسی داشته و در بعد علمی نیز مدعی هستیم، امروز ایران اسلامی رتبه ۱۵ را در علوم انسانی جهان و رتبه نخست علوم انسانی را در کشورهای اسلامی از آن خودکرده است.

وی با اشاره به دیدار سران سه قوه با رهبر انقلاب افزود: حال باید کار به جایی برسد که نمایندگان سه قوا از رهبر انقلاب کمک بگیرند، درصورتی که وظیفه قوای سه گانه رفع مشکلات مردم است و رهبری به جای اینکه نگاه جهانی داشته باشد، روی مسائلی که وظیفه قواست وقت می گذارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سخن برخی از افرادی که رفع مشکلات را در تعامل با غرب می دانند بیان کرد: برخی ها که دارای تریبون هستند ما را موعظه می کنند که تقوا داشته باشیم، عجیب است ما که سرباز رهبر هستیم بی تقواییم برخی ها که به سیاست های سلطه گرانه سلطه گران باور دارند باتقوا هستند.

فلاحتی با تأکید بر آگاهی بخشی مردم از تصمیمات دولت گفت: ما سربازان رهبری هستیم و باید نکات را به مردم اطلاع رسانی کنیم چراکه اگر مردم ندانند خیانت است ازاین رو، باید گفت، مردم ما نیازمند همه تلاش های دلسوزانه مسئولان هستند تا مشکلات آن ها با تکیه به توان داخل برطرف شود.

فارس