پرداخت کمک های بلاعوض برای جبران خسارت دیدگان / مصوبه ای از دولت برای جبران خسارات تا پایان هفته خواهم گرفت

گیل خبر/ معاون رئیس جمهور عصر امروز به منظور بازدید و بررسی خسارات سیل اخیر وارد شهرستان چابکسر استان گیلان شد.

محمد باقر نوبخت در این سفر از شهرستان های شرقی استان گیلان از جمله رودسر، لنگرود و املش برای بررسی میزان خسارتی که به زیر ساخت های این شهرستان ها در پی بارش اخیر سیل وارد شده با مدیران استان و شهرستان و نیز مردم شهرستان ها دیدار می کند.

وی پس از بازدید از مناطق سیل زده چابکسر و رودسر در جمع خبرنگاران  با اشاره به اقدامات دولت برای جبران خسارات سیل اخیر در گیلان و مازندران اظهار کرد: قطعاً خسارات این سیل قابل ارزیابی و در دو بخش قابل تقسیم است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه برخی از خسارات سیل در گیلان به زیرساخت ها مانند ابنیه و پل ها و انرژی الکتریکی واردشده افزود: بخشی از خسارات به مردم واردشده که توسط هیئت دولت در حال ارزیابی است.

نوبخت با اشاره به کمک های دولت به آسیب دیدگان تصریح کرد: بخشی از کمک های دولت بلاعوض بوده و بخشی به صورت تسهیلات ارزان پرداخت خواهد شد، برای جبران خسارات مربوط به زیرساخت ها باید از اعتبارات دولتی از ماده 10 و 12 قائل شویم که اکنون در حال بررسی است.

وی با تأکید به اینکه ارزیابی ها و برآورد اولیه خسارت ناشی از سیل توسط استانداری گیلان و مازندران حداکثر تا بعدازظهر فردا باید به وی ابلاغ شود بیان کرد: در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت گزارشی از مشکلات به وجود آمده خواهم داد و تقسیم کار و تشریک مساعی اقداماتی که وزارتخانه ها باید داشته باشند انجام می شود.

معاون رئیس جمهور با ابراز همدردی با آسیب دیدگان سیل اخیر در گیلان و مازندران افزود: مصوبه ای از دولت برای جبران خسارات تا پایان هفته خواهم گرفت تا بخشی به عنوان علی الحساب به استان ابلاغ شود.

فارس

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code