فرماندار شفت خبر داد:
۱۳۹۷/۰۷/۱۶ ۱۶:۵۷ چاپ

گیل خبر/ محمدرضا محسنی صبح امروز در نشست بررسی میزان خسارات های سیل اخیر در شفت با اشاره به اینکه طغیان رودخانه ها سبب تخریب 3 دهنه پل در روستاهای این شهرستان شد افزود : به 32 واحد مسکونی و 10 واحد تجاری نیز آسیب وارد شد.

فرماندار شفت با بیان اینکه 24 کیلومتر از خطوط انتقال برق ، 3 کیلومتر از خطوط گاز و 1.5 کیلومتر از شبکه آبرسانی و بخشی از شبکه مخابراتی در جریان سیل در این شهرستان تخریب و یا آسیب دید افزود : تخریب و آب شستگی جاده ها و دیواره سازه ها از دیگر مشکلات ایجاد شده بر اثر بارش متناوب باران و طغیان رودخانه ها است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رانش زمین در 5 نقطه از ویسرود سبب مسدود شدن و اخلال در رفت و آمد 250 خانوار این روستا و همچنین 650 خانوار عشایری شهرستان شفت شده است افزود : مسیر گردشگری امام زاده اسحاق نیز در دونقطه دچار رانش شده است .

محسنی با اشاره به اینکه سیل سبب تخریب 30 سردهنه خاکی و صدمه زدن به دیواره رودخانه ها ، نهرها و سردهنه های مربوط شد افزود : بر اساس آخرین گزارش ها ، مجموع خسارات های تحمیل شده سیل در شهرستان شفت بالغ بر 17.5 میلیارد تومان است .

وی در پایان تصریح نمود : عدم لایروبی و ساماندهی رودخانه ها یکی از عوامل تشدید و وارد شدن خسارت سیل اخیر در شهرستان شفت است.