از حاشیه تا متن بارش شدید باران در شرق و غرب گیلان؛
۱۳۹۷/۰۷/۱۴ ۱۸:۲۲ چاپ
از سقوط پل در املش تا کشته شدن 3 نفر در تالش/ استاندار «خیس آب»  و فرمانداران چکمه پوش+تصاویر و فیلم
گیل خبر/ بارش شدید باران در طی روزهای جمعه و شنبه 13 و 14 مهر خسارات زیادی به زیرساختهای استان گیلان و کشته شدن چند نفر شد. در زیر آخرین اخبار و حواشی بارش های اخیر را مشاهده می کنید. استاندار گیلان از مناطق خسارت دیده در سیل اخیر بازدید کرد و گفت: با اعمال مدیریت صحیح و ساماندهی به موقع از وقوع خسارت بیشتر به مردم جلوگیری کنیم. دکتر مصطفی سالاری در حاشیه بازدید جاری شدن سیل در شهرستان های شفت و فومن در مصاحبه با خبرنگاران افزود: بارندگی های از دیروز بعدازظهر آغاز و تقریباً تمام شهرستان های استان درگیر جاری شدن سیل هستند. وی با بیان اینکه میزان بارندگی های دیروز بیشتر در مناطق جلگه ای و شهرستان های شرقی بود خاطر نشان کرد: شهرستان رودسر در چند ساعت بارندگی به میزان 230 بود و همچنان ادامه دارد. استاندار گیلان با اشاره به اینکه از امروز صبح بارندگی های بیشتر در مناطق کوهستانی و مسطح است افزود: هم اکنون جاده 36 محور مواصلاتی قطع شده و 3 پل اصلی نیز بین رفته است. نماینده عالی دولت در گیلان گفت: آب شرب حدود 11 هزار خانوار قطع شده و در بعضی از مناطق با قطعی برق مواجه هستیم. وی افزود: به دلیل ورود آب به منازل مسکونی مردم خسارت متعددی وارد شده است. دکتر سالاری با بیان اینکه میزان بارندگی در شهرستان شفت قابل توجه بوده افزود: سرعت آب از مناطق کوهستانی و جاری شدن سیل رودخانه ها را با تهدید مواجه کرده است. وی با بیان اینکه اول باید برآورد خسارات به زیرساخت ها صورت پذیرد تصریح کرد: از مسئولان استانی و شهرستان خواست به نحوی مدیریت شود تا هرچه سریع تر خسارات وارده به زیرساخت ها جبران و زندگی مردم به حالت عادی برگردد. استاندار گیلان صبح امروز از پل و بازار جیرده و روستاهای صیقل کومه، چوبر و امام زاده ابراهیم شهرستان شفت و از روستاهای قلعه رودخان و کَلفَت شهرستان فومن بازدید کرد. بازدید فرماندار ماسال از مناطق سیل زده فرماندار ماسال به همراه اعضای ستاد مدیرثیت بحران با حضور در مناطق سیل زده از نزدیک مناطق سیل زده را مدیریت کرد.
محمد جواد عامر در این بازدیدها ضمن ارزیابی میزان خسارات وارده از نزدیک، دستورات لازم جهت تامین زیرساخت ها و امکانات لازم جهت کاهش آسیب در مناطق آسیب دیده را صادر کرد.
بارش بیش از 216 میلی متر باران در منطقه خرجگیل اسالم/ قطعی گاز ۴۰ خانوار در خانقاه تالش
فرماندار تالش با اشاره به بارش 216 میلی متر باران در منطقه خرجگیل اسالم، گفت: گاز ۴۰ خانوار در خانقاه تالش به دلیل رد شدن سیل از مسیر لوله گاز قطع شده است. سید عیسی مهدوی در گفتگو با روابط عمومی فرمانداری با اشاره به شدت بارش باران در تالش، از فعالیت کلیه دستگاه های اجرایی فعال در این شهرستان که از جمعه شب مورخه 13 مهر 97پای کار بودند، تقدیر و اظهار کرد: با بارش های شب گذشته تعدادی از خانوارهای روستا نشین در شهرستان تالش که در مسیر سیلاب سکونت داشتند، دچار آسیب دیدگی شده و به برخی از راه های عبور خسارت وارد شده است.   سقوط یک دستگاه پژو ۲۰۶ به رودخانه حویق و کشته و مفقود شدن پنج نفر گفتنی است در شهرستان تالش که هفته گذشته براثر بارش باران دچار سیل و آسیب و خسارت فراوان شده بود این بار نیز بارش شدید باران سبب آبگرفتگی و جاری شدن سیل، سقوط یک دستگاه پژو ۲۰۶ به رودخانه حویق و کشته و مفقود شدن پنج نفر شد.
[video width="640" height="640" mp4="https://gilkhabar.ir/files/2018/10/video_2018-10-06_18-12-36.mp4"][/video]
همچنین به دلیل وقوع سیل ، پل بزرگ املش گیلان تخریب وریزش کرد وتنها راه ارتباطی چند شهر قطع شد.  سرپرست فرمانداری لاهیجان: بارش باران در لاهیجان به ۱۴۶ میلیمتر رسید/خسارت های ناشی از بارندگی جزئی است.
سرپرست فرمانداری لاهیجان گفت: با مدیریت ستاد بحران و اقدامات پیشگیرانه و تدابیری که از قبل اندیشیده شده بود، میزان خسارت های ناشی از بارندگی ها در این شهرستان، جزئی است. امیر جانبازی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این خسارت ها شامل آسیب به گوشواره پل ها بر اثر طغیان رودخانه ها، شانه های خاکی جاده و آبگرفتگی برخی کوچه ها و تاسیسات است و میزان آن طبق برآورد اولیه حدود 800 میلیون تومان است البته ارزیابی دقیق خسارت ها در حال انجام است. وی خاطرنشان کرد: از عصر روز گذشته تاکنون حدود ۱۴۶ میلیمتر باران در لاهیجان باریده و این بارندگی ها همچنان ادامه دارد؛ بیشتر بارندگی ها در بخش مرکزی و حوزه شهری لاهیجان بوده است. به گفته جانبازی، با اقدامات پیشگیرانه و تمهیداتی که از قبل انجام شده، در بخش رودبنه خسارتی نداشتیم و در بخش مرکزی و شهر لاهیجان نیز این خسارت ها به حداقل رسیده است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code