گیل خبر/ آیت الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر رشت با  اشاره به ترقه بازی های ۳۱ شهریور در اهواز اظهار کرد: چقدر این افراد  پلید هستند که فکر می کنند با چند تیر می توانند مردم را از میدان بدر کنند.

وی با اشاره به اجتماع عظیم مردم بعدازاین حادثه تروریستی و در تشیع پیکر شهدا افزود: مردم با حضور در این اجتماعات به دنیا می فهمانند که همیشه در میدان دفاع از نظام حضور دارند و از پای نمی نشینند، لذا با این اجتماعات اعلام موضع می کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به حرکت های موذیانه برخی از دولت های اروپایی و غربی بعد از جنگ تحمیلی تصریح کرد: این دولت ها  در سال های بعد از جنگ حرکت هایی انجام داده که می توان به نهاد برآمده از پیر انگلیس  یعنی الاحواز اشاره کرد  که  در انگلیس نشسته و برای ملت ایران نسخه می پیچند چراکه معتقدند در سال ۱۹۲۵ میلادی فارس ها حمله کرده و اهواز را به اشغال درآوردند.

وی با بیان اینکه این بیچاره ها نمی فهمند بیش از دو هزار سال قبل، آن سوی خلیج فارس جزو قلمرو حکومت ایران بوده است گفت: مردم اهواز مردمی مؤمن و انقلابی هستند و  بارها با حضور  در محضر مردم و دانشگاهیان این  دیار فهمیدم که این  مردم غیور با چهارتا ترقه از میدان بیرون نخواهند رفت .

خطیب جمعه رشت با اشاره به حضور رئیس جمهور ایران در سازمان ملل بیان کرد: سخنان معقول رئیس جمهور ایران قابل تقدیر است  اما  در مقابل باید گفت که   سخنان رئیس جمهور امریکا  زشت و پلشت بوده است.

وی با بیان اینکه در حاشیه نشست عمومی سازمان ملل با کشورهای اروپایی پیرامون برجام، زیاد سخن گفته شد افزود: اگر بیش از اینکه  پیرامون برجام  در درون و بیرون  سخن گفته می شود،  توان را در داخل  و اقتصاد بگذارند  مردم بهره بیشتری  می بردند.

امام جمعه شهر رشت  خاطرنشان کرد: درگذشته رئیس جمهور ایران گفته بود که روند اقتصادی ما چندان ربطی به دلار و ارز ندارد لذا ما نیز  هم همین را می گوییم؛ اما  متأسفانه عملاً این گونه نبوده و  اقتصاد ایران متأثر از  دلار و ارز در حال پیش روی است.

وی با بیان اینکه به خاطر عدم نظارت درست،  اقتصاد حال وروز خوبی ندارد  گفت:  از حرکت محتاطانه دولتمردان تعجب می کنم مگر قرار نبود تحرکات و تغییراتی جهت بهبودی اوضاع  صورت بگیرد؟ لذا این حرکات محتاطانه تعجب برانگیز است.

فلاحتی با اشاره به نامه جمعی از جوانان به رهبر معظم انقلاب  در خصوص مواضع ناصواب حرکت های اقتصادی  و ارائه  راهکار  در نامه افزود:  باوجود راهکارهای موجود و کاربردی، معلوم نیست چه دست هایی  در کار است و  از بیرون نیز   فشار آورده تا این مشکل برطرف نشود.

وی با تأکید بر اینکه این التهاب اقتصادی برای مردم و اقشار آسیب پذیر غیرقابل تحمل است  خطاب به مسئولین گفت: اقشار آسیب پذیر به کجا پناه ببرد و چگونه کارگری با دستمزد ناچیز با  دست پر و  با آبرو به خانه برگردد؟

خطیب جمعه رشت  با اذعان به اینکه مشکلات اقتصادی صدای مراجع را هم درآورده است بیان کرد:  از همه سازمان های متولی می خواهم تا برای رفع هرچه سریع تر این وضعیت اقتصادی گام بردارند.

فلاحتی با بیان اینکه این مردم همیشه درصحنه همه دردها را تحمل کرده و همواره سکوت می کنند گفت: ما از رسانه ها و شبکه های رسانه هایی که زحمت کشیده و دردهای مردم را به همه مسئولین  می رسانند  تقدیر و تشکر می کنیم.

وی با تقدیر از قوه قضاییه در برخورد با محتکرین اخیر بیان کرد:  امیدوارم در برخورد با محتکرین دانه درشت مصونیت ها را به حساب نیاورده و با قاطعیت با آن ها برخورد شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه شهر رشت مدت هاست  بدون شهردار مانده افزود: این  موضوع قابل تحمل نیست شهری که شهردار نداشته باشد بر اساس چه بندهایی باید  جلو رفته و برای رفع معضلات شهر گام بردارد؟

فلاحتی با تأکید بر اینکه مردم منتظرند و اعضای شورای شهر بیش از این  تأخیر نیندازند گفت: مردم شورای شهر را انتخاب کردند که موضوعات این چنینی را حل کنند، لذا این تأخیر شایسته شهر رشت نیست.

وی با اشاره به آسیب های سیل دیروز در استان افزود: الحمدالله این سیل حادثه جانی و احشامی نداشته  اما برخی از خانه ها در مناطق سیل زده دچار آسیب شده که مسئولین باید قبل از اقدام رسانه ها خیلی زود آلام این مردم را مرتفع کنند.

امام جمعه رشت اشاره به اهمیت نظام خانواده در اسلام اظهار کرد: برنامه ریزی در زندگی بسیار مهم است چراکه موفقیت برای رسیدن به هدف و رستگاری  نیاز به برنامه ریزی و تدبیر  دارد.

وی با بیان اینکه امروز باوجود  راه های مختلف اطلاع رسانی، دستیابی به قوانین و آداب اسلامی تسهیل شده است گفت: خداوند در قرآن فرموده است که هر چیز را به قدر و اندازه آفریده ایم لذا هر چیزی در زندگی باید با تدبیر و برنامه ریزی پیش رود.

امام جمعه رشت با اذعان  به اهمیت درایت در زندگی  بیان کرد:  صبر بر مشکلات نیز از دیگر مقوله هایی است که در زندگی باید به آن توجه کرد بنابراین، هرگاه خداوند خیر بنده ای را بخواهد میانه روی در زندگی و ادامه زندگی سالم با برنامه را به انسان الهام می کند.

فلاحتی با بیان اینکه سوء تدبیر و عدم برنامه موجب خوف پیامبر (ص) برای امت و مسئولان امت دینی بوده  افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) توانستند تمدن عظیم اسلامی را پی ریزی کند و امروز این تمدن عظیم اسلامی موجب شگفتی جهانیان شده است.

فارس

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code