دیدار استاندار و رئیس صمت گیلان با مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور؛
۱۳۹۷/۰۷/۰۴ ۱۶:۵۲ چاپ
سالاری: از سرمایه گذاری در صنعت نساجی حمایت می کنیم / دلق پوش: صنعت نساجی با هویت گیلان گره خورده است

گیل خبر/ دکتر مصطفی سالاری ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور به حمایت از سرمایه گذاران در راستای احیاء شرکت های غیرفعال در سطح استان اشاره کرد و گفت: صنعت نساجی گیلان از پویایی خوبی برخوردار بوده که نیازمند توجه بیشتر است.

وی با بیان اینکه در جهت افزایش تولید و اشتغال می توان از ظرفیت صنعت نساجی در گیلان بهره گرفت، خاطرنشان کرد: زیرساخت های مناسبی در این حوزه در گیلان وجود دارد که باید تلاش کنیم از هر ظرفیتی برای احیاء این بخش استفاده شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور نیز در ادامه به ارائه طرح ایجاد پارک نساجی در استان گیلان اشاره و افزود: با ایجاد این پارک مجموعه ای برای تولید، توزیع و عرضه محصولات نساجی فراهم می شود که باعث پویایی این بخش شود.

حسین مهری با اشاره به اینکه طرح توجیهی ارائه شده در حال بررسی است گفت: با موافقت این طرح در کوتاه ترین زمان ممکن پارک نساجی در گیلان احداث می شود.

فرهاد دلق پوش نیز بر تعیین تکلیف شرکت های نساجی پوشش و فومنات و حمایت بیشتر از ریسندگی خاور مجموعه بزرگ نساجی تحت مالکیت شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند بانک صنعت و معدن هستند تأکید نمود و گفت: صنعت نساجی از قدیم الایام با هویت گیلان گره خورده است و از مجموعه بانک صنعت و معدن به عنوان بانک تخصصی این حوزه انتظار داریم در جهت رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی زیرمجموعه خود در گیلان با اولویت اقدام نماید. رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان در این نشست ضمن قدردانی از همت و تلاش استاندار در جهت برگزاری مرتب جلسات کارگروه رفع موانع تولید در گیلان و همکاری مطلوب بانک صنعت و معدن استان، اظهار داشت: صنایع بزرگ و قدیمی نساجی گیلان تحت تملک و سهامداری عمده آنها با شرکت آتیه دماوند متعلق به بانک صنعت معدن می باشد که تحرک و عزم جدی آن بانک در احیا و نوسازی این صنایع مورد مطالبه است تا به وضعیت مطلوبی برسند. وی در ادامه بر اهلیت جذب سرمایه گذاران جدید در واگذاری شرکت پوشش اشاره نمودو تصریح کرد: چنانچه افرادی برای سرمایه گذاری و طرح جدید انتخاب شوند لازم است در قالب کمیته به صورت همه جانبه با تدابیر لازم توانمندی آنها بررسی شود و سپس واگذاری به آنها انجام تا شروع به فعالیت نمایند. دکتر دلق پوش همچنین از عدم شمول بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کمتر از هزار میلیون ریالی دستورالعمل سال ۹۵ بانک مرکزی نسبت به بانک صنعت و معدن گفت و ادامه داد: به علت تخصصی بودن بانک صنعت و معدن این امتیاز شامل مشتریان آن بانک در استان نشده است لذا پیگیری و کسب این امتیاز برای مشتریان بانک صنعت و معدن در حوزه صنعتی استان گیلان در وضعیت اقتصادی کنونی می تواند رویکرد انگیزشی و مثبتی ایجاد نماید. متولی بخش صنعت و معدن و تجارت استان گیلان تخصیص کمکهای فنی اعتباری دولت از طریق پیگیری بانک صنعت و معدن برای استفاده واحدهای صنعتی را راهکار مطلوبی برای پویایی صنایع استان دانست و گفت: در صورت امکان در راستای بهره بندی واحدهای تولیدی استان از یارانه نرخ سود زیر ۱۰ درصد با تخصیص تسهیلات ازطریق منابع بانکی با انعقاد و تفاهم نامه بانک و بر اساس تبصره ۱۸ قانون بودجه و اتخاذ تدابیر لازم در شورای عالی پول و اعتبار اقدام شود تا نقش ممتاز بانک صنعت و معدن در حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی را ارتقاء دهد.