گیل خبر/ محمدباقر نوبخت صبح امروز در مراسم نواخته شدن زنگ مقاومت و آغاز سال تحصیلی در هنرستان دخترانه زینبیه رودسر با گرامیداشت چهلمین سال مهر انقلاب اظهار کرد: انقلاب به دوراز عرصه های مناقشه ای که عده ای آن را انقلاب نور، انسانیت و اسلامی می دانند و از سوی دیگر عده ای دیگر آن را عامل تخریبی و عقب ماندگی کشور می نامند برای پیشرفت و توسعه کشور نقش بزرگی داشت.

وی با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامی ایران پاسخ مستقل بودن خود را می پردازد افزود: ملت ایران حاکمیت بیگانه را نپذیرفت و در 40 سال گذشته برای رسیدن به استقلال جهانی قیام کرد همان طور که میرزا کوچک خان جنگلی به عنوان یک گیلانی برای استقلال کشور قیام کرد.

نوبخت با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی علی رغم مشکلات فراوان استقلال خود را حفظ کرده است بیان کرد: اینکه الآن ترامپ می گوید اگر پشت میز مذاکره بنشینید و با ما هماهنگ شوید تحریم وجود ندارد با سیاست اصولی ما مغایرت دارد.

وی با اشاره به اینکه در طول 40 سال انقلاب ما برای حفظ استقلال مقاومت کردیم هرچند چیزهای زیادی از دست دادیم افزود: پاداش استقلال طلبی تقدیم شهدای ترور و شهدای هشت سال دفاع مقدس بود و همچنین دیروز در حادثه تروریستی اهواز توسط چند جوانک فریب خورده استکبار که عرب خواهی آن ها گل کرده بود شهدایی را در اهواز تقدیم کردیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان این سؤال که ایران از جهت توسعه در چه رتبه جهانی قرار دارد گفت: ایران ازنظر شاخص رشد تولید علم در دنیا از جایگاه شانزدهم در بین 170 کشور قرار دارد و ازنظر رشد علمی در جایگاه پنجم جهان ایستاده ایم و از اینکه امروز به چنین جایگاه و رشد علمی دست یافته ایم افتخار می کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز علی رغم همه تحریم ها و مشکلات اقتصادی ایران جزو 18 اقتصاد بزرگ جهان است تصریح کرد: ازنظر شاخص توسعه انسانی در قالب بهداشت، سلامت و آموزش ایران بیشترین رشد را داشته و از رتبه 374 هزارم پیش از انقلاب به رشد 744 هزارم بعد از انقلاب دست یافته است.

نوبخت با اشاره به اینکه دنیا می خواهد به ما تلقین کشوری گرفتار کرده و انگیزه ما را بگیرد افزود: ایران یک کشور سرافراز است که توانسته با همه مشکلات به این مرحله برسد و شما دانش آموزان باید بتوانید با خوب تحصیل کردن خود آینده بهتری برای کشور رقم بزنید.

فارس