مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان:
۱۳۹۷/۰۶/۲۷ ۱۷:۲۵ چاپ
بایرامی
گیل خبر/ سرویس سیاسی: در این نشست مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس  و تقارن آن با عاشورای حسینی ابراز داشت:  تقارن این دو ایام بیانگر پیام های زیادی است که یکی از آن پیام ها الگوگیری رزمندگان از سالار شهیدان  اباعبدالله الحسین (ع) است. سرهنگ عباس بایرامی با اشاره به این که شعار امسال هفته دفاع مقدس«ما توانستیم» است خاطرنشان کرد: ما در عرصه نظامی و امنیتی، دیپلماسی علمی و فرهنگی الگوهای مناسبی در دوران دفاع مقدس داریم که باید به آن توجه کنیم وی ادامه داد: در موضوعات محتوایی دفاع مقدس نگاهمان فرهنگی است و در این عرصه ما دفاع مقدس را از لوله تفنگ نمی بینیم.بلکه فرهنگ و معارف دفاع مقدس را مورد توجه داریم. مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان  در ادامه با اشاره به این که  ۱۰۲ دستگاه موجود در استان پیگیر برنامه های هفته دفاع مقدس هستند گفت:  رزمایش رزمی فرهنگی ستارگان درخشان ۴ در هفته دفاع مقدس امسال در دهکده دفاع مقدس در لشگر عملیاتی قدس گیلان برگزار می شود که در این رزمایش  واکاوی عملیات ثامن ائمه انجام می شود.

بایرامی با بیان اینکه برنامه های متنوعی در ایام هفته مقدس برگزار می شود گفت: بیش از یک هزار برنامه  برای هفته دفاع مقدس برنامه ریزی شده که توسط گروه های مختلف در استان برگزار می شود.

بایرامی  با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس 72 هزار رزمنده از گیلان به جبهه ها اعزام شدند، تصریح کرد: 300 رزمنده زن گیلانی نیز به طور مستقیم در دوران دفاع مقدس در صحنه حضور داشتند. وی  با اشاره به اینکه گیلان ۲۴ هزار جانباز، دو هزار ۶۴۰ آزاده، هشت هزار شهید و ۲۳ شهید مدافع حرم دارد افزود: الگوی برتر مدیریت انقلابی با اطاعت مطلق از ولی فقیه حاصل می شود و دوران دفاع مقدس بیانگر الگو برتر مدیریت انقلابی است. مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان با اشاره به نفوذ قدرت انقلاب اسلامی ایران در منطقه یادآور شد: امروز هیچ تصمیمی در خاورمیانه بدون دخالت ایران گرفته نمی شود و تمام تصمیات راهبردی منطقه با حضور ایران تصمیم گیری می شود. بایرامی از تدفین 127 شهید گمنام در 47 نقطه استان گیلان خبر داد و گفت: مزار شهدای گمنام میعادگاه عشاق است.   [gallery ids="379647,379648,379649,379650,379651,379652,379653,379654,379655"]