مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان:
۱۳۹۷/۰۶/۱۳ ۱۶:۴۶ چاپ

گیل خبر/ حسینی در جلسه آب و فاضلاب شهری استان در خصوص چگونگی برنامه ریزی برای مدیریت جامع آب اعم از مدیریت مصرف و مدیریت تقاضا گفت: گیلان استان پربارانی است ولی آب مناسب برای شرب به راحتی قابل دسترس نیست و پرباران بودن گیلان نباید در کنار راحتی تأمین آب قرار گیرد و این دوره زمانی است که از مدیریت عرضه باید به سمت مدیریت مصرف حرکت کنیم.

وی افزود: برابر اعلام وزیر نیرو در خصوص پویش سازگاری با کم آبی، اقداماتی همچون برنامه های آموزشی برای شهروندان به منظور آشنایی با این پویش و آگاهی از روشهای مختلف مدیریت مصرف انجام شد و همچنین آشنایی دانش آموزان ابتدایی با مدیریت مصرف که به جد پیگیر تداوم برنامه های آموزشی آن هستیم.

مدیرعامل آبفای گیلان در خصوص مدیریت عرضه نیز تصریح کرد: وزارت نیرو در کل استان در خصوص تأمین آب از شرق تا غرب و جنوب برای افق بلندمدت برنامه دارد. آبرسانی به آستارا ، غرب دور (تالش، ماسال، رضوانشهر) غرب نزدیک (فوم، صومعه سرا و شفت) ، نقاط مرکزی گیلان، جلگه و شرق نزدیک ( رشت، لاهیجان و لنگرود) ، شرق دور (رودسر و املش) و همچنین منطقه جنوب (رودبار) که در کنار مدیریت عرضه باید توجه ویژه به مدیریت مصرف داشته باشیم.

 حسینی در ادامه در پاسخ به سئوال گلایه برخی شهروندان در خصوص کدورت، قطعی و افت فشار آب خاطرنشان کرد: آبی که از تصفیه خانه و منابع مختلف تأمین می شود بصورت شبانه روزی رصد می شود و 27 آزمایشگاه در سطح استان این وظیفه را به عهده دارند.

وی گفت: در کنار همه پایش ها ممکن است مواردی پیش آید که مطلوب مشترکین نباشد و از طریق راههای ارتباطی با آبفای گیلان و برقراری تماس با مرکز ارتباطات مردمی 122 شرکت مشکلات مربوطه را اعلام تا نسبت به رفع آن در اسرع وقت اقدام شود.

ایسنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code