گیل خبر/  محسن جعفری در نشست مشترک با مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس فراکسیون رسانه ملی، مطبوعات، خبرگزاری ها و فضای مجازی که در سالن این سازمان برگزار شد ضمن گزارش کار از فعالیت های بسیج رسانه استان گیلان در سال ۹۶ اظهار داشت: بسیج رسانه استان گیلان برای سومین سال پیاپی رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به برگزاری همایش مبارزه با مفاسد اقتصادی، جشنواره غذا و اعزام خبرنگاران و اعضای بسیج رسانه گیلان به اربعین حسینی در سال ۹۶ خاطرنشان کرد: بسیج رسانه استان گیلان سال ۹۶ را با نام شهید سیداسماعیل سیرت نیا شهید شاخص بسیج رسانه گیلان معرفی کرد.

جعفری با تاکیدبراینکه سال ۹۷ با نام شهید حامد کوچک زاده نیز به عنوان شهید شاخص بسیج رسانه گیلان معرفی شده است افزود: بسیج رسانه استان گیلان تفاهم نامه های مختلفی با ادارات و سازمان ها منعقد کرده است.

وی با اشاره بر عدم جناح بندی سیاسی این سازمان و بیان اینکه امسال اختتامیه جشنواره ابوذر در دی ما برگزار می شود تصریح کرد: برگزاری مسابقات تیراندازی خبرنگاران، برپایی غرفه سینما و دفاع مقدس همراه با جلوه های ویژه و تکنیک های رسانه ای از برنامه هایی بود که در هفته دفاع مقدس برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان گفت: استقبال بیش از ۱۲ هزار نفر از این غرفه ها، نام گذاری یکی از میدان های بزرگ شهر به نام شهدای بسیج رسانه، برگزاری بیش از ۳۰ کلاس سواد رسانه ای در سطح مدارس و دانشگاه های استان از دیگر اقدامات سازمان بسیج رسانه گیلان است.

جعفری با بیان اینکه سازمانبسیج رسانه استان گیلان تفاهم نامه ای با شهرداری رشت جهت برگزاری دوره های آموزشی خبرنگاری و شهروند خبرنگار و تربیت خبرنگار تراز انقلاب اسلامی به امضا رسانده است افزود: سازمان بسیج رسانه استان گیلان میزبان و دبیر نخستین جشنواره ملی مطبوعات و خبرگزاری ها با موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی بوده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج رسانه استان گیلان موفق ترین سازمان بسیج رسانه در سطح سپاه های استانی کشور در سال ۹۶ است خاطرنشان کرد: پیشنهاد، طرح تهیه و تنظیم مستند ۱۵ قسمتی در خصوص تهدیدها و فرصت های فضای مجازی و رسانه ای شبکه های اجتماعی و مدیریت رسانه در خانواده و پخش هفتگی از صداوسیمای مرکز گیلان از دیگر افتخارات بسیج رسانه استان گیلان است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان تاکید کرد: انعقاد تفاهم نامه با مدیران کارخانه ها در راستای معرفی مدیر نمونه و کارآفرین و تولیدات ایرانی، برگزاری کلاس قانون مطبوعات، برگزاری نخستین جشنواره آشپزی ویژه خبرنگاران خانم، برگزاری همایش رسانه و انقلاب اسلامی با حضور دکتر طالب زاده از دیگر اقدامات بسیج رسانه استان گیلان است.

جعفری با بیان اینکه انتظار داریم مسئولان تحمل خود را در برابر گفته ها و نوشته های خبرنگاران افزایش دهند افزود: تشکیل کمیسیون حقوقی رسانه جهت پیشگیری از تخلفات و آسیب های رسانه ای، با همکاری بسیج حقوقدانان و دفتر حمایت حقوقی سپاه از دیگر اقدامات مهم سازمان بسیج رسانه گیلان است.