گیل خبر/ سید صالحی، مدیر سروش به «صبح نو» گفت: اساساً شرایط بازار خودش این را تعیین می کند و نیاز نیست مردم را الزام کنیم یا به شکل کاملاً دستوری به سمت یک پیام رسان دعوت کنیم. بازار در مدت کوتاه تعیین تکلیف خواهد کرد که کدام پیام رسان برجسته تر و ملی خواهد بود و کدام پیام رسان را مردم کمتر توجه می کنند. همچنین این فرصت نیز فراهم خواهد شد که سایر پیام رسان ها بتوانند در حوزه دیگر فعالیت کنند. در حال حاضر کلی ارگان و مجموعه وجود دارد که نمی خواهند در یک پیام رسان عمومی فعالیت کنند. این که ما همه را تبدیل کنیم یا مجبور کنیم که با هم یک چهارچوب تعریف کنند و یک پیام رسان بشوند چیز خوبی نیست.» سیدصالحی در ادامه به بحث رقابت در بازار بدون دخالت های پشت پرده اشاره می کند و می گوید: در بازار اگر دقیقاً دو ماه فرصت رقابتی بدون دخالت وجود داشته باشد یعنی نیایند در این میان یک هاتگرام یا طلاگرامی را دخیل کنند و کل پلن را بر هم بزنند - خود مردم با رفتن و تجمع در یک پیام رسان تکلیف پیام رسان ها را مشخص می کنند. در مجموع نیازی نیست که در این زمینه دستوری عمل کنیم. دستوری عمل کردن یک فرصت استراتژیک را هم از کشور می گیرد. یعنی ممکن است هر پیام رسان به هر دلیلی تبدیل به یک انحصار بزرگ بشود و به جای تلگرام یک انحصار داخلی داشته باشیم و اگر این همگرایی اتفاق بیفتد فرصت و تنوع از بین می رود. در حالی که اگر همگرایی به این شکل نباشد و دقیقاً همین شرایط فعلی باشد بهتر است. بالاخره یک عده ای تلاش کرده اند و یک ظرفیتی را ایجاد کرده اند. بنابراین مدل دستوری درست نیست اما اگر بازار انتخاب کند مسأله دیگری است و این مسأله را باید در اختیار مردم و بازار قرار دهیم. سید صالحی در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون در این زمینه گفت وگو داشته اید نیز گفت: « بارها صحبت شده و نکاتی مطرح شده اما این مسأله هم به لحاظ فنی دچار اشکال است و هم به لحاظ منطق اقتصادی. »
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code