گیل خبر/ مصطفی سالاری در جلسه کارگروه تنظیم بازار گیلان بر ضرورت تداوم بازرسی های سیار دستگاه های متولی به منظور حفظ تعادل بازارهای استان تاکید کرد و افزود: تدابیر لازم برای جلوگیری از افزایش فزاینده قیمت ها در بازار به ویژه کالاهای اساسی اتخاذ شده و در این راستا یکصد تن مرغ منجمد با قیمت هر کیلو 6 هزار و 200 تومان در فروشگاه های بزرگ گیلان توزیع می شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که گوشت قرمز نیز از قیمت متعارف خود بالاتر رود، گوشت های ذخیره شده، زمینه ثبات و تعادل در قیمت این محصول را مهیا می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در گزارشی از روند بازرسی های مداوم در بازارهای استان خبر داد و گفت: بطور میانگین ماهانه حدود 30 هزار مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی استان به عمل می آید و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب به دستگاه های مرتبط ارجاع داده می شود.

فرهاد دلق پوش همچنین از افزایش شیفت های بازرسی در هفته های آینده خبر داد و با بیان اینکه ماهانه حدود هزار گزارش و شکایت مردمی نیز به واحدهای بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اعلام می شود اظهار داشت: عموم شهروندان گیلانی در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه بازار می توانند با سامانه 124 تماس بگیرند یا به ادارات شهرستانی و مرکز استان مراجعه کنند.