با رای اعضای شورا؛
۱۳۹۷/۰۳/۲۱ ۱۹:۵۶ چاپ

گیل خبر/ سرویس شهری: در جلسه 44 شورای شهر رشت جلال الدین شکریه عضو این شورا استعفای خود را تقدیم کرد.

این استعفاء بعد از رای گیری اعضای شورا مورد قبول قرار گرفت تا وی قبل از یک سال از شورای شهر رشت خارج شود.

شکریه که در حال حاضر نائب رئیس اتاق اصناف کشور است، در انتخابات گذشته صنف شیشه گران رشت موفق به پیروزی شد و با انتخاب به عنوان هیات رئیسه اتاق اصناف شهرستان رشت عزم خود را برای حضوری دیگر در اتاق اصناف کشور جزم کرده است. با این حال طبق مصوبه قانونی مجلس حضور همزمان اعضاء در اتاق اصناف و شورای شهر ممنوع اعلام شده است و او بین شورا و اتاق اصناف دومی را انتخاب کرد.

شکریه در این جلسه با قرائت استعفای خودش بیان داشت: توجه به مصوبه مجلس در خصوص اصلاح قانون شوراها و تصمیم اخیر نمایندگان مجلس در خصوص قانون استفساریه ممنوعیت عضویت همزمان روسای اتاق های اصناف در شورای شهر، علیرغم میل باطنی در انتخابی سخت و دشوار با عنایت به جایگاه چندین ساله ام در هیات رییسه اتاق اصناف کشور و نقش تاثیرگذار اصناف در اقتصاد کشور در شرایط کنونی کشور ضمن تشکر از همکاران محترم شورا و مجموعه شهرداری و تمامی مردم بزرگوار رشت که در مقابل حمایت های آنان سرتعظیم فرود می آورم، استعفای خود را از شورای شهر رشت تقدیم هیات رییسه این شورا کرده ام.

احمد رمضانپور به عنوان موافق استعفای شکریه ابراز داشت: در مورد قانون ممنوعیت اعضای شورا در اصناف معتقدم که بر اساس قانون قبلی آقای شکریه ثبت نام کرد و هزینه انتخابات داد. یک اتفاقی در مجلس رخ داد و طرح سیاسی ارائه شد که از عدم آگاهی بعضیها تصویب شد. من همان موقع گفتم این قانون ماسبق نمی شود. به هر صورت وقتی استفساریه جدید رای آورد با این که من مخالف بودم معتقدم که باید قانون رعایت شود و به نظرم نباید کرسی اتاق اصناف را از دست دهیم. من به دلیل این که گیلان در اتاق اصناف کرسی داشته باشند موافق استعفاء هستم.

این درخواست با رای همه اعضای شورا تصویب شد.

به این ترتیب و با قبول استعفای شکریه در نشست شورای شهر رشت، دکتر بهراد ذاکری عضو نخست علی البدل شورا و از اعضای لیست امید به عنوان عضو اصلی شورای شهر درجلسه بعدی معرفی می شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code