پیش بینی هواشناسی؛
۱۳۹۷/۰۳/۲۰ ۱۶:۲۱ چاپ

گیل خبر/ محمد دادرس امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب وهوای گیلان در روزهای آینده اظهار کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت توده هوای کم وبیش ناپایدار، در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه رگبار باران در ارتفاعات و دامنه های شرقی استان در 48 ساعت آینده پیش بینی می شود افزود: به تدریج از روز سه شنبه با تقویت جریانات ناپایدار، شرایط برای تشدید بارندگی، رعدوبرق و احتمال تگرگ در نواحی مرکزی و شرقی استان پیش بینی می شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با اشاره به ورود هوای خنک و بارشی از روز سه شنبه به استان گفت: از روز سه شنبه با تقویت هوای خنک و بارشی، ضمن کاهش سه تا 6 درجه ای دمای هوا و وزش باد، برشدت بارش ها نیز افزوده خواهد شد.

دادرس با بیان اینکه احتمال آب گرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها در روزهای آینده وجود دارد گفت: مردم در زمان وقوع رعدوبرق از استقرار در مزارع برنج و نواحی مرتفع، به ویژه باغات چای خودداری کنند.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان بیان کرد: بخش های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش دهندگان ماهی و مرغداری ها تمهیدات لازم را به عمل آورند.

دادرس با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی به عمل آورند تصریح کرد: بخش های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، سازمان آب و منطقه ای، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، شرکت برق منطقه ای و توزیع برق، سازمان آتش نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، سازمان بندرها و دریانوردی، مدیریت حمل ونقل، پلیس راه و راهور، فرمانداری ها و شهرداری ها اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد گفت: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه های کارشناسی را صادر نمایند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code