افقی: سازمان نظام رسانه ایی در گیلان تشکیل شود/ مصفا:آموزش نیاز امروز روابط عمومی ها است/ جمشید نژاد: جایگاه روابط عمومی بین مدیران دستگاه های دولتی شناخته شده نیست

گیل خبر/ علی اصغر جمشید نژاد، معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان امروز (۱۲ خرداد)در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه روابط عمومی قلب تپنده سازمان است گفت: ما باید پاسخگوی وظایف مدیران دستگاه ها باشیم  و در دایره ارتباط، نیاز های مخاطبین را با ابزار و امکانات در اختیار تامین کنیم.

وی با بیان اینکه تبلیغ بخشی از کار روابط عمومی ها است اذعان کرد: تبلیغات در دنیای مدرن، اطلاع رسانی , پاسخگویی از وظایف روابط عمومی هاست و مطالب آن باید اقناع کننده باشد. جمشید نژاد با تاکید بر اینکه جایگاه روابط عمومی توسط مدیران دستگاه های اجرایی شناخته نشده است تصریح کرد: در سیستم دولتی این چالش جدی است اما در بخش خصوصی با توجه به شناختی که از روابط عمومی وجو دارد سرمایه گذاری صورت گرفته و از آن بهره داری می شود. وی با تاکید بر تبیین جایگاه روابط عمومی ها اذعان کرد: باید این جایگاه با تلاش مدیران روابط عمومی و انعکاس عملکرد دقیق اثبات شود. معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با تاکید بر ضرورت آموزش اذعان کرد: نیاز سنجی لازم در دستگاه های استان صورت و کلاس های آموزشی مرتبط با حضور اسانید دانشگاه برگزار شود. وی بر شناسایی نیاز مخاطبان تاکید کرد و افزود: باید باور داشته باشیم که مطلع تر از روابط عمومی نیست و باید از تکنولوژی روز بهره و آن را به مخاطبان انتقال دهیم . وی خطاب به مدیران روابط عمومی خواستار فراهم سازی زمینه اطلاع رسانی در سطوح متناسب با سطوح دستگاه ها تصریح کرد: باید خبرهایی تولید که دارای گستردگی انعکاس باشد و این نشان دهنده توانایی روابط عمومی است. جمشید نژاد با بیان اینکه روابط عمومی دارای جایگاه تصمیم ساز مهمی در موفقیت دستگاه است اظهار کرد: از همه ابزارهای امکانی برای برقرای ارتباط با مردم بهره و برآورد صحیحی نسبت به مشکلات داشته باشیم. وی تاکید کرد: باید پاسخگوی اقناعی و منطقی به مردم بوده و با همفکری و مشورت امور را پیش ببریم.   اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان گیلان نیز در این جلسه به بیان نظرات و مشکلات پرداختند.

مدیرکل روابط عمومی و تشریفات استانداری گیلان برگزاری این نشست را گام مثبتی در مسیر هم افزایی فعالیت های روابط عمومی ها عنوان کرد و گفت: به منظور بهره گیری از ظرفیت دستگاه های اجرایی شهرستانی در جهت بهبود سطح کیفی اطلاع رسانی نسبت به معرفی رابطین روابط عمومی ها اقدام شده است.

مرتضی عاطفی افزود: در دوره جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با استفاده از ابزارهای مختلف  تلاش می کنیم تا شاهد ارتقاء سطح کیفی روابط عمومی ها باشیم.

* آموزش نیاز امروز روابط عمومی ها 
قاسم مصفا، مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این جلسه با بیان اینکه روابط عمومی یک شغل پر استرس و سخت است گفت: تداوم کار در روابط عمومی استقامت فکری و کارایی بالایی نیاز دارد.
وی ادامه داد: در روابط عمومی باید از تهدید ها، فرصت و از فرصت ها، موفقیت ایجاد کرد  و در تمام موفقیت ها و شکست های سازمان نقش روابط عمومی پررنگ است.
مصفا با بیان اینکه روابط عمومی دست پشت پرده و نیروی نامری موفقیت های سازمان است اذعان کرد: نیاز امروز روابط عمومی به دلیل پویا بودن، آموزش مداوم است و امیدوارم با هماهنگی مرکز آموزش استانداری دوره های آموزشی منظم برگزار شود.
*سازمان نظام رسانه ایی در گیلان تشکیل شود امین افقی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد انزلی نیزگفت: با توجه به ظرفیت های رسانه ایی استان باید پیشگام در کشور باشیم.
وی با پیشنهاد تشکیل سازمان نظام رسانه ایی در استان تصریح کرد : پروژه ها و طرح های استان نیازمند پیوست رسانه ایی هستند و باید به این امر توجه شود. افقی با بیان اینکه نیازمند متنوع کردن اخبار روابط عمومی هستیم تاکید کرد: باید از صرف خبر خارج شویم و از ظرفیت های رسانه ایی استان بهره گیریم. وی ادامه داد: نیازمند حمایت های ویژه استان جهت تحقق اهداف شورای روابط عمومی هستیم.  

در این نشست برخی از مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

شبستان

[gallery ids="362702,362701,362700,362699,362698,362696,362695,362694"]