لاریجانی در دور دوم رئیس مجلس باقی ماند/ ابقای دوباره پزشکیان و مطهری/ نماینده رودسر و املش در هیات رئیسه
گیل خبر/ علی لاریجانی با اختلاف ۲۴ رای نسبت به محمدرضا عارف رییس مجلس باقی ماند. در جریان انتخاب ریاست مجلس که به مرحله دوم کشیده شده بود، از مجموع ۲۷۹ رای اخذ شده، محمدرضا عارف ۱۲۳ رای و علی لاریجانی ۱۴۷ رای کسب کرده و آرای باطله ۹ رای اعلام شد و بر این اساس و طبق اعلام علی لاریجانی وی در سومین سال فعالیت مجلس دهم رییس مجلس باقی ماند. گفتنی است در مرحله اول از مجموع ۲۷۲ رای اخذ شده، محمدرضا عارف ۱۱۴ رای، حمیدرضا حاجی بابایی ۵۴ رای و علی لاریجانی ۱۰۱ رای کسب کردند و آرای باطله نیز ۳ رای بود که بر این اساس هیچکدام از کاندیداها رای کافی نیاوردند. بعد از مرحله اول حاجی بابایی گزینه پیشنهادی فراکسیون ولایی به نفع علی لاریجانی انصراف داد. بعد از انتخاب رئیس، چهار نماینده مجلس از سه فراکسیون سیاسی برای نائب ریبسی اول و دوم نامزد شدند.

بر این اساس مسعود پزشکیان و علی مطهری از فراکسیون امید، عبدالرضا مصری از فراکسیون ولایی و هادی قوامی از فراکسیون مستقلین برای نائب رییسی مجلس کاندیدا شدند.

همچنین محمد دهقان از فراکسیون ولایی و عزت الله یوسفیان ملا از فراکسیون مستقلین انصراف دادند.

در پایان پزشکیان با 157 رای و مطهری با 143 به عنوان نواب رئیس مجلس ابقا شدند.

عبدالرضا مصری  134 رای و هادی قوامی نیز 81 رای کسب کردند.

در ادامه عضو هیات رئیسه مجلس اسامی کاندیداهای دبیری هیات رئیسه مجلس را به شرح زیر قرائت کرد.

محمدرضا صباغیان

سید مهدی فرشادان

زهرا سعیدی مبارکه

محمد علی وکیلی

محمد مهدی افتخاری

سکینه الماسی

غلامرضا کاتب

عبدالحمید خدری

نبی هزار جریبی

محمدجواد جمالی نوبندگانی

رحیم زارع

سید علی ادیانی

سیدناصر موسوی لارگانی

احمد امیرآبادی فراهانی

اکبر رنجبرزاده

محمدحسین فرهنگی

زهرا ساعی

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی

علیرضا رحیمی

علی اصغر یوسف نژاد

عبدالکریم حسین زاده

سیده حمیده زرآبادی

 نمایندگان مردم  برای انتخاب دبیران هیات رئیسه دائم نهاد قانونگذاری در سال سوم دهمین دوره مجلس رأی گیری کردند که محمدعلی وکیلی(فراکسیون امید) با 134 رای، یوسف نژاد(فراکسیون امید) با 129 رای، قاضی زاده هاشمی(فراکسیون ولائی) با 129 رای، علیرضا رحیمی(فراکسیون امید) با 104 رای، امیرآبادی فراهانی(فراکسیون ولائی) با 98 رای، رنجبر زاده(فراکسیون ولائی) با 95 رای توانستند اکثریت آرا را به دست آورند.

گفتنی است  در ادامه انتخابات هیات رئیسه مجلس، قاضی زاده هاشمی عضو هیات رئیسه مجلس اسامی کاندیداها برای ناظری هیات رئیسه را به شرح زیر قرائت کرد.

محمد قسیم عثمانی

سید فرید موسوی

اسدالله عباسی

بهروز نعمتی

حسن نوروزی

منصوری

پروانه سلحشوری

محمد آشوری تازیانی

محمد حسن نژاد

حسن لطفی

حسین مقصودی

محمود بهمنی

رسول خضری

در جریان برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس اسدالله عباسی(فراکسیون ولائی) با 96 رای، بهروز نعمتی(فراکسیون مستقلین) با 96 رای و محمد آشوری تازیانی(فراکسیون مستقلین) با 89 رای از مجموع 241 رای ماخوذه را به عنوان ناظران هیات رئیسه مجلس برای اجلاسیه سوم مجلس دهم انتخاب کردند.