بازهم وعده تمام نشدنی و متناقض مسئولان برای راه آهن گیلان؛
۱۳۹۷/۰۳/۰۵ ۱۸:۴۰ چاپ
گیل خبر/ نگاه روز: در حالی که چهار روز گذشته  مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اتمام کار ریل گذاری ۱۶۴ کیلومتر از راه آهن رشت به قزوین  گفته بود «تنها یک کیلومتر از عملیات ریل گذاری این پروژه باقی مانده است.» اما امروز  علی اکبر مردی سرپرست اداره کل ساخت و توسعه راه آهن منطقه 2 کشور در گفت و گو با ایرنا با بیان این که در  حال حاضر پروژه راه آهن رشت - قزوین، 98 درصد پیشرفت فیزیکی داردافزود: 161 کیلومتر ریل گذاری در این مسیر انجام شده که سه و نیم کیلومتر دیگر آن باقی مانده است. وی پل منجیل در مسیر خط آهن رشت - قزوین را کاری دشوار عنوان و تصریح کرد: ریل گذاری محدوده یک هزار و 500 متری پل منجیل، بدلیل بتنی بودن زمان بر است و حدود 2 ماه وقت می برد. این وعده اتمام 2 ماهه  در حالی است که بعد از سال 97 هر روز اخبار جدیدی از پایان ریل گذاری تا پایان اردیبهشت ماه به گوش می رسید. ولی  اکنون اعلام می شود که ریل گذاری دشواری در مسیر پل منجیل باقی مانده است و باز هم دو ماه دیگر اتمام زمان بندی آن اعلام شده است. نکته دیگر این است که بیش از یک سال است که مسئولان مختلف از جمله مدیرکل راه و شهرسازی گیلان اعلام کرده اند  پیشرفت فیزیکی راه آهن قزوین رشت 98 درصد است. .  البته دکتر نوبخت شهریور ماه گذشته اعلام کرده بود که این پروژه 99 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. پس با این اوصاف همه این اقدامات یک سال گذشته ارزش پیشرفتی چندانی نباید داشته باشد. البته گفتنی است تا وقتی که راه اهن قزوین رشت به انزلی و آستارا نرسد هیچ توجیه اقتصادی برای ساخت این راه آهن تصور نمی شود. مراحلی که بنا به گفته سرپرست اداره کل ساخت و توسعه راه آهن منطقه 2 کشور «در  مسیر 40 کیلومتری رشت - انزلی، 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت برای بهره برداری راه آهن رشت - انزلی 400 میلیارد تومان نیاز است که در صورت تامین بموقع اعتبار، این پروژه طی 2 سال به بهره برداری می رسد.» البته جناب مردی برای پیش بینی اتمام پروژه بازهم عجله کرده است. وقتی پایان  پروژه راه آهن قزوین رشت در همین نزدیکی بارها به تعویق می افتد مشخص نیست چگونه از دوسال بعد خود نیز خبر دارند!