به گزارش گیل خبر،  حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت با اشاره به ۲۷ رجب و سالروز بعثت رسول اکرم (ص) اظهار کرد: خداوند در قرآن بعثت را ازجمله منت های معبود برای بندگانش دانستند و خاتم رسولان را برای هدایت بشری مبعوث کرد.

وی هدف اصلی و اولیه بعث را هدایت انسان به سوی الهی و دوری از طاغوت دانست افزود: بندگی مردم در برابر معبود، پرورش و تربیت انسان،  از اهداف رسالت است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اذعان به اینکه مردم باید خود و دیگران را برای رسیدن به قرب الهی تربیت کنند گفت: اقامه عدل و قسط در جامعه اسلامی از دیگر اهداف بعث است لذا اجرای قوانین اجتماعی انسان باید بر مبنای کتاب خدا باشد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به رهایی بشر از غل و زنجیرها به عنوان هدف بعثت بیان کرد: رسولان آمدند تا غل و زنجیر را از انسان ها بگیرد و حریت را به آن ببخشند.

وی با بیان اینکه جامعه ای زنده است که مردمش روح مطالبه گری داشته باشند تصریح کرد: مسئولانی که در جوامع غیر مطالبه گر حضور دارند دور از اشتباه نیستند لذا باید گفت جامعه ای که مردم روح مطالبه گری ندارند آن جامعه مرده است.

وی با بیان اینکه برخی از دوستان بدون توجه به تأکید بنده در خصوص عدم پیام و بنر تبریک در شهر گفت: من بر مبنای تعارف نگفتم و باز تأکید می کنم به هیچ عنوان از این حرکت راضی نیستم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تأکید می کنم تا بنده زنده ام از این تعریف ها و تمجیدها بپرهیزید خاطرنشان کرد: نمایندگی رهبری فقط موجب افتخار است، اگرنه موقعیت دیگری برای ما ایجاد نخواهد کرد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به جایگاه علما که در طول تاریخ در میان مردم بوده و گاها مورد تعرض هم قرار می گرفتند گفت: این جایگاه، جایگاه مردمی است و باید در میان مردم بوده و فعالیت کند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به هفته بزرگداشت ارتش مبنی بر اینکه قبل از انقلاب ارتش باید تحت فرماندهی درجه داران آمریکایی قرار می گرفت افزود: ارتش در کنار دیگر نیروها قدرتمندانه ایستاد و اجازه نداد وجبی از خاک ایران اسلامی به دست دشمنان این نظام بیفتد.

فلاحتی با گرامیداشت شهدای ارتش که تا آخرین قطره خون در مقابل دشمنان ایستادگی کردند افزود: بر مبنای نقش ارزشمند ارتش، دشمنان با توطئه درصدد انحلال آن برآمدند و سخن تاریخی امام خمینی (ره) نقشه همه آنان را بر آب کرد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به حوادث منطقه گفت: پیروزی های ارتش سوریه موجب نفرت دشمنان و قدرت های جهانی را شده که منجر به روا داشتن تهمت هایی به ارتش سوریه شده است.

وی کشاورزان را از سرمایه های استان گیلان دانست و افزود: این روزها دغدغه کشاورزان آب بوده و از مسئولان خواستارم که کشاورزان را از مسائل آگاه کنید و نگذارید کشاورزان دردمندانه سخن بگویند.

فلاحتی با بیان اینکه مسئولان قبل از اینکه سخن دردمندانه ای از کشاورزان شنیده شود باید پاسخشان را در رسانه ها بگویند گفت: مردم ما عاقل اند و اگر بدانند مسئولان مربوطه کنارشان ایستاده و مانند او درد را درک می کند آرام گرفته و فعالیت می کند.

 از نمازگزاران خواسته شد به جهت مدیریت زمان، خطبه های نماز جمعه از هفته آینده از ساعت ۱۲ ظهر آغاز می شود.

فارس
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code