به گزارش گیل خبر، غلامعلی جعفر زاده، نماینده مردم رشت به دلیل استعفای شهردار تهران اشاره کرد و به گفت: زمانی که آقای نجفی شهردار انتخاب شد، من بسیار تعجب کردم. چون من در جلسه ای که ایشان متن استعفای خود را از سازمان میراث فرهنگی قرائت کردند، حضور داشتم و خاطره تلخی دارم.
او در گفتگو با رویداد۲۴ ادامه داد: در آن جلسه، آقای نجفی به بیماری های بسیاری که مبتلا بودند را نام بردند. اتفاقا بنده درهمان جلسه به شوخی گفتم، با استناد به این فیلم که ضبط می شود انگار ایشان دیگر قصد کار ندارند. چراکه با وضعیت ایشان دیگر جایی مسئولیتی به ایشان نمی دهد.
وی افزود: شورای شهر ابتدا باید این امر را در نظر می گرفت. چطور امکان داشت آقای نجفی که مجموعه ای از بیماری را برای خود نام بردند و راست هم گفتند، همه آنها در مدتی نه چندان طولانی درمان شده باشد و به سلامت کامل رسیده باشند.
جعفر زاده اشاره کرد: به نظر من واقعا استعفای آقای نجفی پشت پرده و فشار بیرونی ندارد. چون ایشان واقعا بیمار هستند و به همین دلیل مسئولیت های سنگین را نمی توانند بپذیرند. به همین دلیل بنده هم گلایه ای از ایشان دارم که چرا باوجود شخصیت اخلاق مداری که دارند و از بیماری های خود اطلاع داشتند، این مسئولیت را از همان ابتدا قبول کردند.
وی ادامه داد: جدا از امر بیماری، آقای نجفی شهردار برای این میدان نبود و در این مدت هیچ اقدام اساسی و تحولی انجام ندادند. بنده، طرفدار آقای قالیباف نیستم اما واقعا ایشان در شهرداری موفق عمل کردند. اکنون شورای شهر باید گزینه ای بهتر از آقای قالیباف انتخاب کنند که فعال، پر جنب وجوش، جدی، پویا و چابک باشد. شهرداری نیاز به مدیری دارد که وقتی کار را شروع کرد، 6 ماه باید ترک خانه و خانواده را کند و شبانه روز برای مدیریت شهری تصمیم گیری و کار کند.