رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:
۱۳۹۷/۰۱/۰۲ ۱۷:۱۸ چاپ

به گزارش گیل خبر، فرهاد دلق پوش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد صنایع مادر مانند صنعت پتروشیمی می تواند به اقتصاد و توسعه صنعتی استان کمک کند اظهار کرد: ایجاد صنایع مادر باعث ایجاد اشتغال بالایی می شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد صنایع مادر می تواند صنایع زیردست بسیاری را حمایت کند افزود: این صنایع زیرمجموعه های متعددی را به عنوان زنجیره تحت پوشش قرار می دهند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه از سال ۱۳۸۹ پیگیری برای استقرار صنعت پتروشیمی انجام شد تصریح کرد: در لوشان زمینی در حدود 100 هکتار برای صنایع در نظر گرفته شده و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز از سرمایه گذار حمایت و مجوز داد که با دو هزار میلیارد تومان این صنعت در آنجا مستقر شود.

دلق پوش با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی نیاز به امکانات و زیرساخت دارد افزود: باید مواد موردنیاز صنایع تأمین شود و در حال پیگیری هستیم که این کار انجام شود و کارهای مطالعاتی و برنامه ریزی نیز در حال انجام است.

وی گفت: باید مواد اولیه و زیرساخت های مناطق مانند برق، آب و امکانات دیگر حتماً تأمین شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه در شهرستان انزلی 25 هکتار زمین را در شرکت شهرک های صنعتی تعرفه کردند افزود: در این مکان تعرفه شده، یک واحد پتروشیمی مستقر می شود که چندین واحد با ظرفیت های کوچک نیز درخواست کرده اند.

دلق پوش با بیان اینکه سرمایه گذار طرح پتروشیمی بخش خصوصی است تصریح کرد: منابع ارزی به مبلغ 180 میلیون دلار از طریق بانک مرکزی در سال ۸۹ پیش بینی شده بود که مصوب دولت برای استقرار این صنعت در گیلان بود اما لازمه این کار حضور بااقتدار بخش خصوصی است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code