نماینده مردم صومعه سرا در مجلس:
۱۳۹۷/۰۱/۰۱ ۱۲:۴۴ چاپ

به گزارش گیل خبر، کاظم دلخوش اباتری با اشاره به قانون آزادسازی سواحل دریای خزر، بیان داشت: در ساخت و سازهای اخیر حریم دریا رعایت شده است اما همچنان ساخت و سازهای قدیم بدون توجه به حریم باقی مانده است این در حالی است که انتظار داریم دولت به وظایف خود طبق قوانین مصوب عمل کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه با رعایت حریم دریا، مردم از نعمت دریا بهره مند می شوند، اظهار داشت: متاسفانه با بی توجهی به ساماندهی سواحل خزر مردم نمی توانند از این موهبت الهی استفاده کنند، از سوی دیگر سواحل خزر می تواند فرصت خوبی برای جذب سرمایه گذاران باشد.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی سواحل خزر در شأن مردم ایران نیست، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که با ساخت و سازهای زشت و بی قواره با حلبی ها از مردم در ایام تعطیل و نوروز پذیرایی می شود در حالی که سرمایه گذارانی وجود دارند که حاضرند با بهترین مصالح هم در طرح سالم سازی سواحل ورود و هم مکان های تفریحی ورزشی ایجاد کنند.

این نماینده مجلس با انتقاد از بی توجهی سازمان میرات فرهنگی و گردشگری به ظرفیت های سواحل خزر، افزود: صنعت گردشگری می تواند جایگزین درآمد نفتی شود اما متاسفانه با بی توجهی مسئولین، صنعت گردشگری از جمله ضعیف ترین صنعت ایران است که لازم می دانیم مجلس و دولت به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

دلخوش در انتهای گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، از شناسایی نقاطی از سواحل خزر برای واگذاری به بخش خصوصی خبر داد و گفت: 600 نقطه اط سواحل خزر برای واگذار به بخش خصوصی و سرمایه گذاران شناسایی شده است و کافی است دولت برای توسعه صنعت گردشگری اجازه ورود سرمایه گذاران در سواحل خزر را بدهد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code