با رای مخالف به استیضاح؛
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ ۱۲:۲۶ چاپ
به گزارش گیل خبر،جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه 23 اسفندماه) به ریاست دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت 8 و 15 دقیقه و با حضور 233 نفر از نمایندگان مجلس آغاز شد ,  استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار پارلمان قرار گرفت. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در قوه مقننه حضور پیدا کرد. همچنین نوبخت، زنگنه، حسینعلی امیری و کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای همراهی وزیر جهاد در صحن علنی حاضر شدند. اکبر رنجبرزاده، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ترتیب نطق های موافق و مخالف استیضاح محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی را قرائت کرد. وقف چی: حجتی هیچ گونه توجهی به تعهدات خود ندارد/ایران به کشوری واردکننده تبدیل شده است

علی وقف چی به عنوان نخستین موافق استیضاح وزیر جهاد کشاورزی گفت: عکس های مردهای بزرگی را در صحن مجلس ملاحظه می کنیم که در راه اعتلای کشور شهید شده اند اما عمل ما نشان از این جایگاه که حاصل خون هزاران شهید، جانبازان، ایثارگر دوران های گذشته است، حکایت از حداقل آن طوری که باید باشد ندارد.

حضور علی وقف چی در غرفه خبرگزاری خانه ملت در نمایشگاه مطبوعات

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا که یک شبه می بینیم بیش از 180 رای با کمال تاسف تبدیل به 50 رای می شود و این امضایی که نشان از هویت و اصالت و در یک کلمه همه چیز نمایندگان است و باید حتما جایگاه واقعی خود را داشته باشد، از دست می رود، لذا به عنوان برادر کوچک شما بزرگواران استدعا دارم یا موضوعی را امضا و تایید نکنید یا اگر امضا و تایید می کنید، موضوع را با جدیت تمام پیگیری کنید.

بدری: حجتی کشاورزان، روستاییان و دامداران را به خاک سیاه نشاند/ آشفتگی در تولید محصولات کشاورزی حاکم است

صدیف بدری به عنوان یکی دیگر از موافقان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در نشست علنی امروز گفت: متاسفانه در تولید و صادرات محصولات کشاورزی آشفتگی حاکم است و در طول سال های گذشته هیچ اقدام مناسبی انجام نشده است؛ برای صادرات محصولات کشاورزی تولید داخل به ویژه برای کشورهای همسایه هیچ برنامه ای این وزارت خانه نداشته و ندارد.

صدیف بدری

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی به جز محصول کشاورزی گندم برای خرید تضمینی دیگر محصولات کشاورزی و دامداری اقدام مناسبی نکرده است؛ برای تولید سیب زمینی که سالانه بیش از 5 میلیون تن بوده نه برای بازار داخلی و نه بازار خارجی هم هیچ برنامه و اقدام مناسبی وجود نداشته و ندارد.

قاضی پور: واردات گندم و برنج بلای جان کشاورزان شده است/ محصولات تراریخته مشکل اصلی زیست محیطی کشور

نادر قاضی پور در نشست علنی در موافقت با استیضاح حجتی گفت: چرا قیمت خرید تضمینی گندم که قرار بود در ابتدای مهرماه سال 96 اعلام شود، تاکنون مشخص نشده و در این مسئله وزیر مسئول است.

نطق قاضی پور 

نادر قاضی پور در صحن علنی مجلس

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: سیب کشاورزان ارومیه در حال حاضر در سردخانه قرار داشته و با توجه به اینکه هر کیلو 1500 تومان قیمت تمام شده آن برای کشاورزان است، اما کیلویی 700 تومان به فروش می رسد. چرا برای کشاورزان الگوی کشت تعریف نشده است؟ کشاورزان شرق استان اصفهان صدها سال زکات پرداخت کرده اند، اما در حال حاضر به دلیل بی لیاقتی مسئولان زکات بگیر شده اند!

سعیدی:چرا وزیر جهاد کشاورزی از حقوق کشاورزان دفاع نمی کند؟ مطالبات کشاورزان پرداخت نشده است

زهرا سعیدی در نشست امروز به تشریح دلایل خود در موافقت با استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی پرداخت و گفت: کشاورزان گلایه های بسیار دارند و زمانی که این گلایه ها مطرح می شود وزارت جهاد کشاورزی بیان می کند این اعتراضات به ما ارتباطی ندارد.

زهرا سعیدی در نطق میان دستور

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: من میخواهم بین قانون توزیع عادلانه آب، وزارت جهاد کشاورزی و حق آبه ای که به کشاورزان تعلق می گیرد ارتباط برقرار کنم؛ همکاران عزیز در ماده 18 قانون توزیع عادلانه آب صدور پروانه برای حق آبه داران به عهده  وزرات کشاورزی است.

نوروزی: انتقاد از به کارگیری مدیران فرسوده در وزارت کشاورزی/ لابیگری ها و رشوه گری های وزارت کشاورزی برای دولت خرج دارد

حسن نوروزی در جلسه علنی امروز در تشریح دلایل موافقت خود با استیضاح محمود حجتی وزیر کشاورزی، گفت: عدم توانایی در تنظیم بازار محصولات داخلی کشاورزی به علت واردات بی رویه و متضرر شدن کشاورزان، عدم توانایی ایجاد بازارهای صادراتی برای محصولات داخلی، عدم توجه به گزارش های سازمان بازرسی در تخلفات مالی در برخی از شرکت های تابع وزارت جهاد براساس گزارش دیوان محاسبات از جمله مواردی است که وزیر را به استیضاح کشانده است.

حسن نوروزی در نطق میان دستور

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  تعاونی ولیعصر در شهرستان های رباط کریم و بهارستان، در زمان طاغوت تعاونی روستایی بوده است و معاون وزیر جهاد 400 میلیون تومان برای  اعطای مجوز به منظور احیای این صندوق اخذ می کند همچنین مدیرکل نیز 200 میلیون تومان و 40 معاون رئیس اداره رباط کریم به این منظور اخذ می کنند.

لاهوتی: کاهش ۴۸ درصدی صادرات پسته در کشور/ تب برفکی کشور را به سمت افزایش واردات سوق داد

مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در موافقت با ایناستیضاح گفت: یکی از موافقان با بیان این که کشاورزی ما در حال نابودی است به علل آن اشاره کرد، اما در انتها گفت که این مورد چه ربطی به حجتی دارد؟! بنابراین ما از این به بعد باید مشکلات کشاورزی را به وزیر نفت منعکس کنیم.

نطق لاهوتی 

مهرداد بائوج لاهوتی در نطق میان دستور

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در 5 سال گذشته وزیر جهاد کشاورزی فرصت داشت تا مشکلات بخش کشاورزی کشور را حل کند، بنابراین باید مطالبات خود را به وزیر کشاورزی بگوییم و این حق ما است که از وی مطالبه کنیم.

کوهکن: حجتی به ۲۴ مورد از ۴۶ مصداق مورد استیضاح پاسخ نداد/نمی توان در قبال قصور وزیر گذشت کنیم

محسن کوهکن ریزی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تشریح دلایل موافقت خود با استیضاح محمود حجتی وزیر کشاورزی، گفت: فردی که در نظام جمهوری اسلامی وزیر می شود چند مسئولیت دارد. مسئولیت او در  جمع هیات دولت، مسئولیت ستادی وی، مسئولیت در قبال مدیران در سطح کشور و مسئولیت در قبال جمعی از مردم که باید همه موارد را مد نظر قرار دهد.

محسن کوهکن در نطق میان دستور

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما متاسفیم که امروز وزیر جهاد کشاورزی که به 24 مورد از 46 مصداقی که در مورد استیضاح او آمده است اشاره نمی کند، اگرچه گزارش آقای حجتی برای ارائه مردم خوب است اما آیا نوع گزارشی که مجلس از یک وزیر می خواهد باید همان گزارشی است که به مردم ارائه می شود؟ انتظار دارید وزیر هیچ گزارش عملکردی نداشته باشد؟ اگر وزارتخانه ای چند سال وزیر نداشته باشد به معنای صفر بودن راندمان عملکرد آن وزارتخانه است؟

نیکزادی پناه: حجتی وزارت جهاد کشاورزی را از نابودی نجات داد/عملکرد مدیریتی حجتی قابل دفاع است

حبیب الله نیکزادی پناه در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد شهدا و آرزوی طول عمر و سلامتی برای مقام معظم رهبری در مخالفتش با استیضاح وزیر جهاد کشاورزی گفت: آقای حجتی جزء سنگرسازان بی سنگر دفاع مقدس بودند و در دوران سازندگی پست های متفاوتی را داشتند و آدم مثبتی بودند.

حبیب اله نیکزادی پناه

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای حجتی زمانی که در استان سیستان و بلوچستان استاندار بودند با تدبیر و دوستی با مردم شرایطی را ایجاد کردند که برای مردم امنیت به وجود بیاید.

جعفرزاده ایمن آبادی: رشد ۵۰۰ درصدی سرمایه بانک کشاورزی در دوران حجتی/افزایش خرید تضمینی گندم از ۴ میلیون تن به حدود ۹میلیون تن در سال جاری غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در مخالفت با استیضاح محمود حجتی جهاد کشاورزی گفت: سرمایه بانک کشاورزی در دوران مسئولیت حجتی ۵۰۰ درصد رشد داشته است.

 نطق  جعفرزاده  

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی
وی افزود: کل تولیدات محصولات کشاورزی سال 57، 25 میلیون تن بوده و رشد سالانه  ارزش افزوده بخش کشاورزی در 5 سال اخیر حدود 5 درصد بوده است و افزایش صادرات، کاهش صادرات و بهبود کسری تراز تجاری در بخش کشاورزی معادل 5 میلیارد دلار و این جزو برنامه های ابلاغی حجتی بوده است. حجتی: رشد کشاورزی در ۵سال اخیر مثبت بوده است/شناسایی ظرفیت های بهره وری در صنعت کشاورزی

همچنین محمود حجتی در نشست علنی امروز در دفاع از خود در جریان بررسی استیضاحش اظهار داشت: براساس قوانین بالا دستی که بر مبنای سیاست های کلی نظام  ابلاغ شده، برنامه ها در این وزارتخانه  تنظیم  شده است.

محمود حجتی در صحن علنی مجلس

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی  با درک عمیق  ضرورت برنامه ریزی از سفره تا  مزرعه، عزیزان بخش عمده ای از این مسائلی که  اشاره می کنید از سفره به مزرعه باز می گردد و بخش عمده ای ازآن نیز تامین  نهادهای  کشاورزی  مورد نیاز  کشاورزان است و با توجه به مشکلات در نظام داری تصمیم گیری،  قانون  تمر کز وظایف را  که به مدت دوسال متوقف بوده است از سال 92 ایجادشد  و در حقیقت بخش تولید رابا بازار گره زد.

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با  105 رای موافق ، 117 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 229 آرای مأخوذه به محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی اعتماد کردند.

خانه ملت

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code