اختصاصی گیل خبر/ در این جلسه که به ریاست امیرحسین علوی برگزار شد با دو ساعت تاخیر آغاز شدو سبب شد جمعی از خبرنگاران در اعتراض به این وضعیت جلسه را ترک را نمایند.

رئیس شورا در ابتدای جلسه ابراز داشت:  جلسه امروز ساعت 5 عصر بود که به دلیل ناهماهنگی این امر به اصحاب رسانه انتقال پیدا نکرد که در این زمینه از خبرنگاران عذرخواهی می کنم.

وی با گرامیداشت سالگرد بنیاد شهید و بزرگداشت مقام شهید ابراز داشت:  امیدوارم بتوانیم از معنویت بیکران شهدا بهره مند شده  و همه پاسدار یاد شهدا باشیم و کسی از نام این شهیدان کیسه ای ندوزد و سوء استفاده نکند.

وی در ادامه گفت: احتمالا تا قبل از پایان سال یک جلسه دیگر نیز خواهیم داشت.

محمدحسن علیپور ناطق اول شورا با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر ابریشم چیان درباره مسائل شهری گفت: از شهردار محترم درخواست دارم نسبت به پرداخت عیدی پاکبانان توجه نشان دهند تا آن ها سال 97 را با شادی آغاز کنند.

تقدیر از استاندار گیلان/  طرح شبهای روشن اتفاق بسیار خوبی است

رضا رسولی ناطق دوم شورا نیزبا گرامیداشت ایام هفته گفت: یاد و خاطره دکتر ابریشم چیان را گرامی می دارم، شاید برای عده ای راحت باشد، ولی کسی که  میلیارد ها تومان از سرمایه اش را برای نظام عالی استان هزینه کند بسیار ارزشمند است و امیدواریم روح ایشان همیشه شاد باشد و من به عنوان یک دانشگاه گیلانی خودم را مدیون رشادت های ایشان می دانم.

وی در ادامه با تقدیر از استاندار گیلان گفت:به عنوان یک رشتوند از دکتر سالاری استاندار جوان گیلان صمیمانه ترین تشکرهای خودم را دارم که با کوچکترین هزینه ها توانستند بارقه های امید را در توسعه گردشگری و توجه به جوانان نشان دهند و بحث شبهای روشن که ایشان بیان کردند اتفاق بسیار خوبی است که می تواند مورد توجه باشد. وی افزود: این اتفاق می تواند پویایی و تحرک فراوانی در اقتصاد خرد ما ایجاد کند و بر ما فرض است  که بیشترین تلاش خودمان را کنیم که این فرصت را کانالیزه کنیم و در زندگی مردم جاری نمائیم. ما در یکی از پربیکارترین شهرهای کشور زدگی می کنیم واگر از این فرصت استفاده کنیم قطعا می تواند فضای اشتغال خوب برای شهروندان ما باشد.

این عضو شورا در ادامه گفت: همچنین اقدام استاندار  در ایستگاه های ورودی شهر نیز بسیار ارزشمند است که به عنوان یک شهروند و همچنین عضو شورا از ایشان تشکر کنم.

دستور جلسه

اصلاحیه بهای تعرفه خدمات سازمان پسماند، سازمان عمران و لایحه تسهیلات تشویقی در صحن شورا مورد بررسی قرار گرفت.

پس از بررسی، لایحه تسهیلات تشویقی برای متقاضیان دریافت پروانه احداث بنا، گواهی عدم خلاف و پایان کار، مصوب شد.

طبق این لایحه، متقاصیان اگر نقدا عوارض خود را پرداخت نمایند، تا ۱۵ اردیبهشت سال اتی فرصت دارند از این تسهیلات استفاده نمایند.

همچنین لایحه برگزاری جشنواره فرهنگی گردشگری مشترک بین رشت و شهر پارما ایتالیا  در سال 2020  اعلام وصول شد

بررسی بودجه عمرانی

رئیس شورا در مورد بررسی بودجه عمرانی در کمیسیون تلفیق نیز توضیحاتی ارایه داد و گفت: طبق بررسی های کمیسیون عمران در مورد کدهای مربوط به تخصیص اعتبار برای پروژه های عمرانی، پروژه ها اولویت بندی شده است و تخصیص بودجه برای بازگشایی معبر احسان بخش به تختی و معلم، سعدی و سرگل و کانال ژ۵ آز اولویت های ماست.

افزایش ردیف بودجه برای منطقه دو و تخصیص اعتبار برای خرید تماشاخانه گیلان با تغییر در برخی ردیف های بودجه، از جمله این اصلاحات بود. و در نهایت بودجه عمرانی سال آتی تصویب گردید.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code