به گزارش گیل خبر، دکتر امیر ابراهیمی قائم مقام مدیرعامل شرکت آرمان کاسپین اظهار داشت: با تولید مواد اولیه داروهای ام اس و انعقاد خون در این شرکت که برای نخستین بار در خاورمیانه صورت می گیرد، علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، زمینه لازم برای صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر به خصوص روسیه فرآهم می شود.

وی با بیان اینکه این شرکت علاوه بر سابقه ۱۵ ساله در حوزه بازرگانی دارو، پیش از این در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه تولید داروهای مشابه مشغول به فعالیت بوده، دلیل انتخاب منطقه آزاد انزلی برای فعالیت تولیدی را بهره گیری از مزایا و معافیت های قانونی آن و امکان حضور در بازار حوزه دریای خزر به ویژه روسیه و همینطور وجود جوانان تحصیلکرده و متخصص در استان گیلان اعلام کرد و در این میان بر حمایت و همراهی سازمان منطقه آزاد انزلی در ایجاد بستر لازم برای سرمایه گذاری در این حوزه استراتژیک تاکید نمود.

دکتر ابراهیمی با اشاره به اینکه هم اکنون در حال طی کردن مراحل نصب و راه اندازی خطوط تولید خود در فاز اول پروژه در شهرک صنعتی ناحیه دو منطقه آزاد انزلی هستیم و تا بهار سال ۹۷، آماده بهره برداری این فاز خواهیم بود، اضافه کرد: برای این طرح در فاز اول سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی صورت گرفته و با توجه به های تک بودن فرآیند تولید محصول، زمینه اشتغال برای ۲۷ نفر فرآهم خواهد شد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آرمان کاسپین مراحل توسعه این واحد تولیدی را در سه فاز اعلام کرد و گفت: در مرحله دوم و سوم با تکنولوژی ایتالیایی و حضور متخصصین ایتالیایی تنوع محصولات تولیدی افزایش خواهد یافت و طی پنج سال اجرای طرح توسعه، میزان تولیدات کارخانه به ۲ هزار کیلو بالغ خواهد شد.

وی اضافه کرد: نکته قابل توجه اینکه تولید این نوع و میزان تولید مواد اولیه برای کارخانه های کشور در یک واحد تولیدی بی نظیر است؛ چراکه تولید این ترکیبات در خاورمیانه در انحصار ایران خواهد بود و هم اکنون کل مواد اولیه مورد نیاز شرکت های داروسازی کشور در حدود ۱۴۰۰ کیلوگرم بوده که از خارج از کشور وارد می شود.

دکتر ابراهیمی در خصوص استفاده از نیروی متخصص در این واحد تولیدی اظهار داشت که دکتر دارو ساز و فارغ التحصیلان شیمی از متخصصینی هستند که در این مجموعه مشغول به کار می گردند.