به گزارش گیل خبر، مصطفی سالاری صبح امروز در جلسه کمیته توسعه شهر رشت در سالن شهید انصاری استانداری اظهار کرد: باید بخشی از رودخانه گوهر رود را برای ساماندهی انتخاب کنیم تا بتوانیم هم منابع مالی و هم در یک بازه زمانی مشخص پروژه را به اتمام برسانیم.

وی بابیان اینکه پروژه ساماندهی رودخانه های رشت ظرفیت واگذاری به بخش خصوصی رادارند افزود: اگر ما سازه های گردشگری و کاربری های خدماتی متنوع را در دو طرف رودخانه بسازیم گردشگر به خود جذب می کند.

استاندار گیلان با اشاره به ساماندهی تالاب عینک در امتداد ساماندهی گوهر رود گفت: اجازه هرگونه واگذاری تالاب عینک به بخش خصوصی با رویکرد گردشگری جز تغییر در سطح و میزان آب وجود دارد.

سالاری با بیان اینکه ایجاد طرح های گردشگری در حاشیه رودخانه ها گردشگر به خود جلب می کند افزود: باید به گونه ساماندهی رودخانه ها را ایجاد کرد که گردشگران و بازدیدکنندگان از هر مسیری بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری اموال مربوط به خود را می تواند به سرمایه گذار معرفی کند گفت: باید دارایی هایی دولتی و بخش خصوص استخراج و اعتبارات لازم برای ساماندهی فاضلاب و ساماندهی رودخانه ها از محل استانی و ملی مشخص شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه تصفیه فاضلاب توسط بخش خصوصی به صرفه نیست تصریح کرد: برای مدیریت فاضلاب آب نباید از بخش خصوصی استفاده کرد بلکه برخلاف سایر موارد برای مدیریت فاضلاب باید از منابع دولتی بهره گرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر اینکه باید مشارکت بخش خصوصی در بحث سرمایه گذاری بیشتر شود گفت: باید همه حمایت کنند تا مشارکت بخش خصوصی در بخش ساماندهی رودخانه ها و فاضلاب های شهری بیشتر شود و طرحی که در رودخانه گوهر رود مقررشده اجرا شود باید با رویکرد شبانه روزی دیده شود.

فارس