رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت مطرح کرد:
۱۳۹۶/۱۲/۰۵ ۱۸:۲۳ چاپ
به گزارش گیل خبر، رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت با اشاره به این که در بررسی های صورت گرفته در مورد بودجه عمرانی شهرداری نیاز به اولویت بندی پروژه ها با توجه به نظر کارشناسان دیده شد، اولویت A با ۵۲.۲ درصد از کل بودجه و اولویت B با ۴۷.۷ درصد بودجه مشخص شد.

رضا رسولی با ذکر این مطلب که در حوزه عمران با توجه به مطالبه بحق شهروندان اولویت اصلی با پروژه های نیمه تمام و مستمر رشت است، حساسیت مواردی همچون آسفالت معابر و احیای رودخانه ها را باعث وجود ردیف هایی جهت شروع پروژه های مورد نیاز شهر دانست.

عضو شورای پنجم احداث پارکینگ های عمومی در نقاط پرترافیک، احداث پله های عابر پیاده در سطح شهر، تقویت و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی، هوشمند سازی چراغ های راهنمایی و رانندگی و اجرای طرح فیبر نوری را از اولویت های قابل توجه در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت دانست.

 رسولی با بیان این موضوع که متاسفانه با توجه به هزینه های قابل توجه در سالهای گذشته تغییر محسوسی در وضعیت تابلوهای راهنمایی شهری ملاحظه نمی شود با اشاره به نزدیکی تعطیلات عید نوروز و میزبانی رشت از همه مسافرین نوروزی خواستار ساماندهی به این تابلوهای راهنمای مسیر شد.

وی با ذکر این مطلب که بسیاری از مناطق کم برخوردار فاقد اماکنی جهت فرهنگسرا هستند از لزوم احداث ساختمان هایی با این کاربری در مناطق محروم شهر به عنوان یک اولویت نام برد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت با اشاره به این مطلب که در معاونت عمرانی خرید لوله های مورد نیاز پروژه های عمرانی،محوطه سازی و احیای حریم بارگاه مطهر فاطمه اخری(س)، احداث دیوار حفاظتی رودخانه های شهر،تکمیل پروژه ساختمان مرکزی شهرداری و بازگشایی برخی از خیابانها و معابر محوری در اولویت قرار گرفته است نگاه توسعه محور برای شهر را مستلزم ایجاد زیرساخت در مناطق کم برخوردار دانست و از تعریض و زیرسازی جاده لاکان به عنوان اولویت عمرانی شهرداری که باید به آن توجه ویژه شود نام برد.