به گزارش گیل خبر، علی اکبر مردی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از راه آهن در دست اجرای قزوین رشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به انجام عملیات اجرایی 152 کیلومتر ریل گذاری این محورر افزود: زیرسازی این پروژه 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات ریل گذاری آن تا پایان امسال به پایان می رسد. به گفته وی از هشت ایستگاه راه آهن این مسیر چهار ایستگاه لوشان، کوهین، امامزاده هاشم و رستم آباد به پایان رسیده و ساختمان اصلی مرکز رشت نیز 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد وی اضافه کرد:تا کنون برای این پروژه یک هزار و 460 میلیارد تومان هزینه شده و عملیات زیرسازی 160 کیلومتر آن به پایان رسیده است و تکمیل آن به 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. به وی با اشاره به پایان عملیات پل کیلومتر 55 این مسیر گفت:این پل 100 متری یکی از گره های اصلی راه آهن قزوین -رشت بود که با تلاش و همت کارگران و متخصصان ایرانی کار طراحی و ساخت آن به طول 550 متر و به کارگیری چهار هزار تن ورق برای عرشه آن بر روی 10 پایه و با صرف 51 میلیارد تومان به پایان رسید. این خط آهن به طول 164 کیلومتر بخشی از پروژه راه آهن قزوین- رشت- انزلی و آستارا و به عنوان کریدور شمال به جنوب کشور محسوب می شود.
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code