در بازدید رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای اسلامی رشت از اداره کل زمین شناسی گیلان مطرح شد:
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۱۸:۲۰ چاپ

به گزارش گیل خبر، نخستین نشست هم اندیشی به منظور توسعه همکاری های  مشترک میان اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی گیلان و کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت صبح امروز با حضور مهندس محمدحسن عاقل منش رئیس این کمیسیون برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی گیلان، ضمن معرفی فعالیت های این اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی گیلان طی سال جاری گفت: این اداره در راستای برنامه های زمین شناسی و اکتشافات معدنی در سال جاری به یکسری از رویکردهای اصلی همسو با اهداف سازمان و توسعه پایدار شهری پرداخته است.

دکتر پانته آ گیاهچی، در این بازدید اجرای پروژه های مطالعات رسوب شناسی مانداب های گیلان اعم از تالاب عینک و ساماندهی رودخانه های شهرستان رشت، تهیه و تدوین گزارش نقشه راه علوم زمین استان گیلان با همکاری و مدیریت سازمان، تهیه نقشه ژئوتوریسم غرب گیلان با محوریت توسعه گردشگری، تهیه گزارش معدن متروکه آغوزبن با هدف گردشگری و مطالعه زمین لغزش رخداده های شهرستان های استان گیلان را تشریح کرد.

وی ضمن قدردانی از زحمات مدیران استان گیلان، این سطح از فعالیت ها را زمینه ساز عمران و آبادی استان گیلان دانست و خواستار همکاری مدیران و کارکنان استانداری، شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی استان گیلان برای تحقق برنامه ها و اهداف توسعه این اداره کل در استان شد.

درپایان این دیدار، مهندس محمدحسن عاقل منش ضمن اشاره به برنامه های مطالعات جامع از جمله مکان یابی دفن زباله در شهرهای استان، وضعیت ساماندهی رودخانه های شهرستان رشت و توسعه فعالیت های فرهنگی-اجتماعی در بحث توسعه گردشگری نسبت به توسعه همکاری های دوجانبه برای برگزاری کارگروه های تخصصی مرتبط با علوم زمین و استفاده از ظرفیت های موجود در شهرداری و شورای شهر رشت اعلام آمادگی کرد.

 گفتنی ست، در این نشست مقرر شد به منظور پیشبرد اهداف علوم زمین در گیلان بازدیدی با حضور نمایندگان شورای اسلامی مجلس در استان و با همکاری شورای اسلامی شهر رشت و همچنین اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان گیلان به زودی تشکیل شود.